این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۰، شماره ۷۳، صفحات ۸۵-۱۰۳

عنوان فارسی تحلیل محتوای جاذبه‌ها و شیوه‌های اجرا در آگهی‌های تلویزیونی ایران
چکیده فارسی مقاله تلویزیون مهم‌ترین رسانه پخش تبلیغات است. آگهی‌های پخش شده از تلویزیون بسیار پرهزینه و پرمخاطب‌اند و از این رو، از گزینه‌های اصلی مدیران تبلیغات تلقی می‌شوند. در این مقاله تلاش شده است تا آگهی‌های تبلیغاتی پخش شده از شبکه سه تلویزیون از دو منظر اصلی جاذبه‌های مورد استفاده و شیوه‌های اجرا بررسی شوند. برای شناخت جاذبه‌ها و شیوه‌های اجرا، از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. نمونه این پژوهش شامل 106 آگهی تلویزیونی غیرتکراری بوده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که جاذبه‌های عقلایی، از بیشترین و جاذبه‌های احساسی‌ـ اجتماعی از کمترین فراوانی در میان جاذبه‌های مورد استفاده در آگهی‌های مورد بررسی برخوردارند. از نظر شیوه اجرا، فروش مستقیم، بیشترین سهم و تصدیق کاربران کمترین سهم را دارا بوده است و نتایج نشان می‌دهد که از نظر جاذبه‌های تبلیغاتی در آگهی‌های صنایع مختلف، تفاوت وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جاذبه، شیوه اجرا، آگهی تلویزیونی، تحلیل محتوا،

عنوان انگلیسی Content Analysis of TV Ads A Focus on Commercials’ Appeals and Methods of Presentation
چکیده انگلیسی مقاله Television is the key medium for offering advertisement. TV commercials are mostly costly, but, widely viewed; hence, they are among the main options for ads managers. The present article aims to examine Channel Three’s ads in terms of their attractive attributes as well as the method of presentation, using content analysis as the research methodology. The sample constitutes 106 different ads offered on this channel. Findings indicate that reasonable appeals are the most frequent and emotional-social appeals are the least frequent attractions used in Channel Three’s TV commercials. On methods of presentation, direct sale has the highest share and user confirmation has the lowest share. Results, also, show that advertisement appeals vary from one industry to another.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Appeal, Method of Presentation, TV Ads, Content Analysis

نویسندگان مقاله شهریار عزیزی |
استادیار بازاریابی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مرضیه نصیری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23467_1cef18d0415cd7a0d8ec844ab70db943.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-315611.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات