این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۰، شماره ۷۳، صفحات ۱۵۴-۱۷۷

عنوان فارسی پیشنهاد راهبرد مطلوب جذب و تأمین تهیه‌کنندگان رادیو
چکیده فارسی مقاله منابع انسانی هر سازمانی، از منابع راهبردی برای کسب مزیت رقابتی محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه تهیه‌کنندگان رادیو در تولید برنامه‌های رادیویی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، قابلیت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های فعلی و جذب بهترین‌های آتی در این حرفه وجود دارد.در این مقاله، فرایند، شغلی تهیه‌کنندگان شاغل رادیو در ایران مورد بررسی قرار گرفته و ویژگی‌ها و شاخص‌های مورد نیاز تهیه‌کنندگانی که در آینده باید جذب رادیو شوند، تعریف شده است. در مقاله حاضر سعی شده است، با رویکرد نظریه زمینه‌ای و بر مبنای داده‌های حاصل از پژوهش و کدگذاری محوری، مدل پارادایمی نظام جامع جذب تهیه‌کنندگان رادیو ارائه داده شود. همچنین بر اساس مدل استراوس و کوربین، کدگذاری انتخابی، انجام و مدل پارادایمی فرایند بهینه‌سازی سیستم جذب و تأمین تهیه‌کننده رادیو پیشنهاد شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Proposing an Ideal Strategy for Employment of Radio Producers
چکیده انگلیسی مقاله Human resources in any organizations are among the strategic resources for acquiring competitive advantage. Given that radio producers play a key role in creating radio programs, there is high potentiality to strategically do planning and investment for employment of the current and future producers' capacities in this regard. This article examines the whole professional process Iranian radio producers go through and defines the attributes and indicators required by producers to be employed in radio in future. Using grounded theory as well as the research data and axial coding, the article proposes an inclusive paradigm for employing radio producers. Based on Strauss and Corbin, selective coding was done and, accordingly, a model to optimize the process of employing producers for radio was proposed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نیلوفر زندی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما

شهرام گیل آبادی | gill abadi
دکترای پژوهش هنر، استادیار دانشگاه صدا و سیما
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صدا و سیما (Iran broadcasting university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23470_9d72eb4d5334f4f55bb5a456c24df693.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-315614.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات