این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۰، شماره ۷۵، صفحات ۵۹-۸۰
عنوان فارسی
رسانههای اجتماعی و سازمانهای رسانهای: بررسی سیاستگذاری و مصرف فیسبوک در مواجهه با رسانه ملی
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر با هدف پرداختن به سیاستها و شیوههای حاکم بر مصرف بزرگترین و محبوبترین وبسایت شبکه اجتماعی (SNS) جهان، فیسبوک، ضمن بهرهگیری از روشهای مقایسه تطبیقی (همگرا بودن یا نبودن شبکههای تلویزیونی با رسانههای اجتماعی)، دیدگاه افراد شاغل در رسانه ملی را که همزمان در این رسانه اجتماعی نیز فعالیت حرفهای دارند، از طریق مصاحبه آنلاین بررسی کرده است. به این ترتیب، مسئله اصلی پژوهش حاضر، بررسی سیاستهای حاکم و شیوههای مصرف فیسبوک در تعامل یا تقابل با سیاستهای رسانهای سازمان صداوسیما و فعالیتها و تعاملات حرفهای این گروه از پاسخگویان بوده است.یافتههای به دست آمده، نشان میدهد، بین سیاستهای سازمان صداوسیما در به کارگیری شبکههای اجتماعی و به بیان اخص فیسبوک، در مواردی تفاوت وجود دارد. اما در مقابل، نگرش افراد مشهور (خبرنگار، مجری و گوینده) و فعال در شبکه اجتماعی فیسبوک، نسبت به استفاده از آن منفی نمیباشد و حاکی از تعامل با سایر کاربران عضو در این رسانه اجتماعی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Social Media and Media Organizations A review over policy-making process in National Media in confrontation with “Facebook”
چکیده انگلیسی مقاله
The present article aims to examine policies and trends in the consumption of world’s biggest and most popular social media website, i.e. “Facebook”. It uses comparative methodology (convergence or divergence of TV channels or social media) to examine through online interviews the views of National Media’s staff using this social media. Thus, this research aims to study the policies and patterns adopted in using Facebook, taking into account the IRIB’s policies as well as the respondents’ practices and professional interactions. Findings indicate that there’s contradiction between IRIB policies with regard to using social media, particularly Facebook. In contrast, well-known people (famous journalists, anchors and presenters) using Facebook did not have a negative attitude towards this social media.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین بصیریان جهرمی | basirian jahromi
دانشجوی دکترای علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
هادی خانیکی |
دکترای علوم ارتباطات، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمد سعید ذکایی | mohammad saeed
دکترای جامعه شناسی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23539_5712c80ef37f4d4b86f1e98470c137f1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-315772.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات