این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۳۷۹۹-۳۸۲۰
عنوان فارسی
تحلیل عملکردی استفاده از ضایعات زغالسنگ جایگزین فیلر طبیعی در آسفالت حفاظتی اسلاریسیل
چکیده فارسی مقاله
یکی از شیوههای کارآمد در نگهداری پیشگیرانه رویههای آسفالتی، استفاده از اسلاریسیل است. این مطالعه باهدف امکانسنجی و تأثیر استفاده از پودر ضایعات زغالسنگ جایگزین فیلر طبیعی در طرح اختلاط اسلاریسیل جهت سنجش عملکرد آن انجام شد. در این خصوص، در مرحله اول ویژگیهای مصالح سنگی و ضایعات زغالسنگ بررسی گردید. در مرحله بعد جهت تحلیل عملکرد مخلوطهای اسلاریسیل، از 5 ترکیب متفاوت شامل صفر، 25، 50، 75 و 100 درصد ضایعات زغالسنگ جایگزین فیلر مخلوط اسلاریسیل بر اساس وزن فیلر استفاده گردید. ارزیابی نمونههای آسفالتی با آزمایشهای چسبندگی مرطوب، سایش در شرایط مرطوب، چرخ بارگذاری شده-چسبندگی ماسه و چرخ بارگذاری شده-میزان جابهجایی مطابق با آییننامه ASTM D3910 صورت گرفت. نتایج نشان داد که نمونههای حاوی پودر ضایعات زغالسنگ، سبب ارتقاء عملکرد اسلاریسیل میشوند. در آزمایش سایش در شرایط مرطوب،کمترین میزان افت وزنی در نمونهها مرتبط با مخلوطهای حاوی 50 و 75 درصد پودر زغالسنگ به ترتیب با عدد 176 و 202 گرم بر متر مربع است. در آزمایش چرخ بارگذاری شده-میزان جابهجایی مشخص شد با افزایش میزان درصد پودر زغالسنگ تا 75 درصد وزن کل فیلر، از جابهجاییها کاسته شده است. در میان نمونهها، مخلوط حاوی 50 درصد پودر ضایعاتی دارای مناسبترین عملکرد بوده بهطوری که نسبت به نمونه شاهد سبب رشد چسبندگی در مدتزمان 30 دقیقه و 1 ساعت به ترتیب به مقدار 1/12 و 29/14 درصد و کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط به میزان 6/27 درصد و کاهش میزان جابهجایی عمودی در برابر بارگذاری ترافیکی به میزان 32 درصد گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمایش چسبندگی مرطوب،اسلاریسیل،پودر ضایعات زغالسنگ،مقاومت در برابر سایش،مقاومت در برابر تغییر شکل،
عنوان انگلیسی
Functional Analysis of the Use of Coal Waste as a Substitute of Natural Filler in Slurry Seal Surface Treatment
چکیده انگلیسی مقاله
One of the efficient methods in preventive maintenance of pavements is implementing the slurry seal. This study is done with the objective of investigating the feasibility and effect of using waste coal powder as natural filler replacement in the slurry seal mix design. At the first stage, the properties of aggregate and waste coal powder were investigated. Then, in order to evaluate the performance of mixtures, use was made of 5 different combinations, containing 0, 25, 50, 75 and 100% coal powder as the filler replacements based on filler weight in slurry seal mixture. Evaluation of the specimens were performed using the wet cohesion test, wet track abrasion test, loaded wheel- sand adhesion test and loaded wheel-displacement test according to ASTM D3910. The results showed that the specimens containing waste coal powder cause improvement in the slurry seal performance. In the wet track abrasion test, the lowest amount of weight loss in samples, related to mixtures containing 50 and 75 percent coal powder is 176 and 202 g/m
2
, respectively. In the loaded wheel-displacement test, it was found that the vertical and lateral displacement was reduced by increasing the percentage of coal powder up to 75%. Also among the mixtures, the one with 50% waste coal powder had the best performance so that in comparison to the control specimen has exhibited increased cohesion by 12.1% and 14.29% at 30 and 60 minutes times, respectively. Furthermore, the moisture susceptibility and vertical displacement of the mixture was reduced by 27.6% and 32%, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آزمایش چسبندگی مرطوب,اسلاریسیل,پودر ضایعات زغالسنگ,مقاومت در برابر سایش,مقاومت در برابر تغییر شکل
نویسندگان مقاله
حسن زیاری |
پروفسور، گروه مهندسی راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علموصنعت ایران، ایران، تهران
مهدی زال نژاد |
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علموصنعت ایران، ایران
الهه نصیری امیری |
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علموصنعت ایران، ایران
محمدعلی زیاری |
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_167825_65d427014dc12ccadd2ed8f5e5903410.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات