این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۵، صفحات ۱۱-۴۰
عنوان فارسی
مفهومسازی خطمشیگذاری رسانهای: شناسایی مؤلفهها، فرایند و حوزه عمل
چکیده فارسی مقاله
نظر به اهمیت مفهومسازی و تبیین خطمشیگذاری رسانهای و فقدان مطالعات جدی در این زمینه، پژوهش حاضر، با هدف مفهومسازی و ایجاد یک چارچوب نظری صورت گرفت تا تلاشی در جهت درک چیستی خطمشی رسانهای و شناسایی عناصر و مؤلفههای آن باشد. برای دستیابی به این هدف، پژوهشگر با انجام مصاحبههای عمیق و نیمه ساخت یافته با گروهی از خبرگان شامل پنج عضو هیئت علمی و هجده دانشجوی دکترا که از تخصص در زمینههای خطمشیگذاری عمومی، رسانه و ارتباطات، مدیریت استراتژیک و علوم سیاسی برخوردار بودند و با تلفیق دیدگاههای آنان با ادبیات موضوع، به طراحی چارچوبی نظری برای مفهومسازی خطمشیگذاری رسانهای پرداخت. بر اساس اطلاعات به دست آمده، ضمن ارائه تعریف جدید و جامعی از خطمشی رسانهای، جایگاه آن در سلسله مراتب خطمشیگذاریها مشخص و گامهای تدوین آن شناسایی شد. همچنین عناصر و عوامل تشکیلدهنده مورد بررسی قرار گرفت و در پایان، پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی و شناسایی ابعاد گستردهتر این پدیده ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Conceptualization the Media Policy: Exploration of factors, process and venue
چکیده انگلیسی مقاله
Given the significance of conceptualization and clarification of media policy-making as well as the lack of serious studies in this regard, the present research aims to conceptualize the idea of policymaking in media and offer a theoretical framework to shed lights on components and the nature of such policymaking. To reach this goal, the researcher carried out deep interviews with a group of elites including five academic members, 18 Ph.D. students majoring in public policy-making, media and communications, strategic management and political sciences. The data collected from the interviews as well as the related literature were used to design a theoretical framework for conceptualization of media policymaking. According to the findings, a new conclusive definition on media policymaking and its status in the hierarchy of policies was proposed and steps to codify it were identified. The components of the procedure were studied too and, finally, some suggestions for further study were put forward.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داتیس خواجه ییان |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23578_6c286296e05c241a5dc7b1e567a4d66c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-316016.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات