این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۵، صفحات ۴۱-۷۱
عنوان فارسی
مدیریت استراتژیک رسانه و ارائه مدل مفهومی جدید (ملاحظاتی بر کاربست مدلهای مرسوم در سازمانهای رسانهای)
چکیده فارسی مقاله
این مقاله قصد دارد پس از معرفی سه منظر و گفتمان حاکم بر مدیریت استراتژیک رسانه (رادیکال، جانبدارانه و اصلاحی)، به تأثیر آنها بر مفهوم و مراحل مدیریت استراتژیک رسانه بپردازد و از یکسو، به این پرسشها پاسخ دهد که آیا میتوان از همان رویکردهای مرسوم مدیریت استراتژیک که تاکنون در سایر صنایع و مؤسسات بازرگانی مورد استفاده قرار گرفتهاند، در سازمانهای رسانهای نیز بهره برد؟ و در صورت ضرورت داشتن ارائه مدل جدید، چه ملاحظات، الزامات و اصلاحاتی باید اعمال شود؟ به منظور اعتبار بخشیدن به یافتههای تحقیق، با بهرهگیری از دیدگاههای خبرگان مدیریت استراتژیک و مدیران رسانه در کشور و با استفاده از روش گروه کانونی و مرور مطالعات پیشین، الزامات و ملاحظات به کارگیری مدل مطلوب مدیریت استراتژیک برای سازمانهای رسانهای، با تأکید بر رسانههای عمومی ارائه شد. جمعبندی دیدگاههای مختلف نشان داد، دیدگاه اصلاحی و تطبیقی، مورد پذیرش اکثریت گروه کانونی قرار گرفت و در نهایت، بر اساس این دیدگاه و پارادایم تلفیقی مدیریت استراتژیک و با رعایت ملاحظات و الزامات مطرح در این تحقیق، الگوی مدیریت استراتژیک در رسانه ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Media Strategic Management and a new Conceptual Model (a review over applications of common models in media organizations)
چکیده انگلیسی مقاله
The present article aims to introduce three different discourses dominating strategic management in media (i.e. radical, moderate and reformist) and examine their effects on the concept and stages of strategic management in media. On the one hand, it seeks to find answers to the question whether it is possible to apply the same common strategic management approaches so far used in commercial industries and companies to media organizations? If a new model is necessary, what modifications, requirements or points should be observed in media model? To validate the research findings, the researcher employed the views of strategic management experts and media managers in the country and suggested the requirements to apply a strategic management model for media organizations, particularly public media, using focus group methodology and reviewing related literature. The findings indicate that the reformist standpoint is the most popular method among the focus group members. Based on this view and the eclectic paradigm of strategic management as well as taking the proposed requirements in this research,
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالعلی علی عسگری |
دکترای مهندسی صنایع، استادیار دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما
سید امیرحسین مکبری | seyyed amirhossein
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23601_2be2025ab83cfb83afac6886618aa853.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-316017.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات