این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۵، صفحات ۷۳-۹۱
عنوان فارسی
الگوی مدیریت منظومهای رسانهها بر اساس کارکردهای آرمانی آنها در تراز جامعه دانایی
چکیده فارسی مقاله
رسانهها و مدیریت حاکم بر آنها، در حال حاضر از الگوهای سازمانی تبعیت میکنند. این سازمانهای رسانهای، فاقد راهبردی جامع در خصوص نقش و جایگاه خود در تراز یک جامعه آرمانی هستند. برای نقشآفرینی مؤثر و متناسب، لازم است الگویی هنجاری برای مدیریت رسانهها ترسیم شود تا کارکردهای کلان فرهنگی و اجتماعی، در سطح ملی و فراملی، مد نظر قرار گیرد. به این منظور، در مقاله حاضر با تحلیل گفتمان حوزه رسانه و ترسیم مؤلفههای درگیر در نظام ارتباطی در قالب یک مدل مفهومی، الگوی یک فرهنگ ارتباطات رسانهای به عنوان یک راهبرد گذار به جامعه دانایی معرفی میشود. شکلگیری و استمرار این فرهنگ ارتباطی، بسترساز نقشآفرینی سازنده رسانههای جامعه دانایی در سه حوزه کلان اجتماعی، فرهنگی و زبانی است. برای تحقق این استمرار، یک الگوی مدیریت کلان پیشنهاد میشود تا با استقرار نظمی سیارهای، اقمار رسانهای در مدارهای معین و مکمل اجتماعی در یک منظومه ارتباطی، ایفای نقش کنند. جدول تناوبی عناصر، استعاره کارآمد دیگری در بیان این نظم غایی در حوزه رسانههاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Solar-System-based Management Pattern for Media based on their Ideal Functions in Wise Society
چکیده انگلیسی مقاله
Media and their management currently follow an organizational pattern. These media organizations are in dire need of a comprehensive strategy in terms of their roles and status in a supposed ideal society. For the media to be effective and influential, a normative pattern of management is required to be designed to address socio-cultural macro functions at national and transnational. To this aim, the present article analyzes media discourse and works out factors involved in communicative system in form of a conceptual pattern, proposing a pattern for media communication culture as an effective strategy for a wise society. Formations and sustainability of this communicative culture provides a ground for the wise society media to play an effective role in three macro domains: society, culture and language. To realize such a sustainability, the article proposes a macro management pattern which allows a solar-based order putting the media satellites into their predetermined orbits. Periodic Table of Elements is another fitting metaphor to express the intended order in media.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد صادق ضیایی | mohammad sadegh
دکترای مدیریت دولتی، دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسن خجسته |
دکترای مدیریت استراتژیک، استادیار دانشکده صداوسیما
حسین مستقیمی |
دکترای مدیریت رسانه
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23602_adad459f72e1e67fbff2e8af97c29c30.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-316018.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات