این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۱۹، صفحات ۱۶۹-۱۶۹
عنوان فارسی
مروری بر خواص مکانیکی و دوام روسازی بتن غلتکی (RCCP)
چکیده فارسی مقاله
بتن غلتکی نوعی بتن با اسلامپ صفر است که مواد و مصالح آن همانند بتن معمولی میباشد. استفاده از بتن غلتکی در چند دهه اخیر بهویژه برای استفاده در روسازی افزایش یافته است. استفاده از بتن غلتکی در ساخت روسازیها هزینه ساخت کمتری دارد و در مقایسه با روسازی آسفالتی معمولی، سرعت اجرای بیشتری دارد. این نوع روسازی به طور گسترده در مناطقی که بارهای سنگین را با سرعت کم متحمل میشوند، کاربرد بیشتری دارد. از سوی دیگر، در سالهای اخیر استفاده از بتن غلتکی در بزرگراهها و خیابانهای درونشهری نیز افزایش یافته است. روسازی بتن غلتکی دارای مزیت رقابتی نسبت به روسازیهای آسفالتی با کارایی بالا از نظر مقاومت فشاری بالا، دوام مناسب، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و عمر طولانی تر است. در این مقاله در ابتدا به مواد و مصالح موردنظر در ساخت بتن غلتکی شامل مواد سیمانی، مصالح سنگی، آب و در نهایت روش طرح اختلاط پرداخته شده است. سپس به بررسی خواص بتن غلتکی با تمرکز بر روسازی بتن غلتکی شامل خواص مکانیکی، مدول الاستیسیته، رفتار خستگی و خزش، تغییر حجم، خواص حرارتی، نفوذپذیری و جذب آب، سایش، دوام روسازی در چرخه ذوب و یخبندان و خواص سطحی روسازی بتن غلتکی پرداخته شده است. هدف از این مقاله، شناخت ویژگیهای مختلف بتن غلتکی و تحقیقات صورت گرفته در طرح مخلوط جهت دستیابی به مخلوط با استحکام و دوام بیشتر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روسازی بتن غلتکی،ویژگیهای مکانیکی،دوام روسازی،
عنوان انگلیسی
A review of Mechanical properties and durability of roller compacted concrete pavement (RCCP)
چکیده انگلیسی مقاله
Roller compacted concrete (RCC) is a type of zero slump concrete produced from the same materials with normal concrete. Use of RCC has substantially increased in the last decades especially for pavement applications. It has a low construction cost and can be done quickly compared to asphalt pavement. It is widely constructed in roads carrying heavy loads in low speed. Also in recent years, the use of RCC in highways and inner-city streets has also increased. Roller compacted concrete pavement (RCCP) has a competitive advantage over high-performance asphalt pavements in terms of high compressive strength, good durability, low maintenance cost and longer service life. In this article at first, the materials used in the production of RCC, including cement, stone materials, water, and finally the method of mixing plan are discussed. Then to examine the properties of RCC with a focus on RCCP including mechanical properties, modulus of elasticity, fatigue and creep behavior, volume change, thermal properties, permeability and water absorption, wear, durability of pavement in the cycle of melting and freezing and surface properties of RCC been paid. The purpose of this article is to know the different characteristics of RCC and the research done in the mixture design to achieve a mixture with greater strength and durability.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
روسازی بتن غلتکی,ویژگیهای مکانیکی,دوام روسازی
نویسندگان مقاله
محمود عامری |
استاد، دانشکده عمران، گروه راه و ترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
ندا کامبوزیا |
استادیار، دانشکده عمران، گروه راه و ترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
محمدرضا خاکباز |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، گروه راه و ترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_181381_921f58ba03421d6cb3d23f8dbd741f04.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات