این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۲، شماره ۱۱۹، صفحات ۱۹۳-۲۰۸

عنوان فارسی اثرات نانو اکسید مس، نانو لوله‌های کربنی و استایرن بوتادین استایرن بروی خصوصیات شیمیایی، حرارتی و مکانیکی مخلوط‌های آسفالتی گرم
چکیده فارسی مقاله هدف از این مطالعه، افزایش بیش از حد دمای مخلوط آسفالتی باعث ایجاد پدیده شیارشدگی در روسازی آسفالتی
می
­شود. ارزیابی اثر کاربرد  PCM به عنوان افزودنی قیر جهت کنترل دمای مخلوط آسفالتی می­باشد. برای این منظور از مواد رسانا (MWCNT یک ونیم درصد) نانو مواد (CUO چهاردرصد) و پلیمر(SBS پنج درصد) به صورت تفکیکی و ترکیبی در  6 طرح مخلوط استفاده شده است. آزمایش­های کلاسیک قیر شامل درجه نفوذ و نقطه نرمی جهت تعیین PI  و آزمایش بازگشت الاستیک جهت تعیین خواص کشش پذیری قیر انجام شده است. آزمایش RV  که جزء آزمایش­های شارپ می­باشد جهت تعیین ویسکوزیته قیر مورد بررسی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل تغییرات در ترکیب شیمیایی قیر از FT-IR استفاده شد،­DRS  جهت تعیین میزان جذب انرژی در قیرها  و  آنالیز حرارتی قیرها با آزمایش DSC انجام شده است. نتایج حاصل از آزمایش­ها نشان می­دهد استفاده از  PCM باعث بهبود Pi  می­شود و Pi قیر تا میزان2.88 افزایش پیدا کرده است. بازگشت الاستیک قیر از 2درصد به 81درصد رسیده است. همچنین طبق نتایج FT-IR  و DRS استفاده از Pcm می­تواند گروه­های عاملی مخرب در قیر را تقریباً از بین ببرد و میزان جذب انرژی قیر را تا بیش از 90 درصد افزایش دهد، طبق نتایج از نمودارهای DSC استفاده از این مواد باعث افزایش ذخیره سازی انرژی در قیر و بهبود دمای تغییر فاز شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مواد تغییرفاز دهنده‌،DRS،DSC، قیر‌، ذخیره انرژی،

عنوان انگلیسی Nano Gas, Carbon Nano Tubes and Styrene Butadiene Styrene on the Chemical, Thermal and Mechanical Properties of "Asphalt" Mixtures
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study is to increase the temperature of the asphalt mixture too much, which causes rutting phenomenon in the asphalt pavement. Evaluation of the effect of using PCM as a bitumen additive is to control the temperature of the asphalt mixture. For this purpose, conductive materials (MWCNT 1.5%), nano materials (Cuo 4%) and polymer (SBS 5%) have been used separately and in combination in 6 mixed designs.Classic tests of bitumen include degree of penetration and softening point to determine PI and elastic recovery test to determine stretchability properties of bitumen. The RV test, which is a part of Sharp's tests, was investigated to determine the viscosity of bitumen. FT-IR was used to analyze the changes in the chemical composition of bitumen, DRS was used to determine the amount of energy absorption in bitumen and thermal analysis of bitumen was done by DSC test. The results of the tests show that the use of PCM improves Pi and the Pi of bitumen has increased to 2.88. The elastic return of bitumen has reached 81% from 2%. Also, according to the results of FT-IR and DRS, the use of PCM can almost eliminate the destructive groups in bitumen and increase the amount of energy absorption of bitumen by more than 90%.According to the results of DSC diagrams, the use of these materials has increased the energy storage in bitumen and improved the phase change temperature.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مواد تغییرفاز دهنده‌,DRS,DSC, قیر‌, ذخیره انرژی

نویسندگان مقاله ناهید امینی |
دانشجوی‌دکتری، دانشکده فنی ومهندسی‌، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین‌، ایران

پرهام حیاتی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

علی عبدی کردانی |
استاد، گروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، دانشکده فنی ومهندسی‌، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_169484_b7e11958b7138534ec8715e553117ba6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات