این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۲، شماره ۱۱۹، صفحات ۲۷۹-۲۹۶

عنوان فارسی ارائه یک الگو جهت عارضــه‌یابی اجرای مدیریت کیفیت جامع بر اساس مدل گسترش عملکرد کیفیت (مورد مطالعه: شرکت حمل و نقل ریلی سیمرغ)
چکیده فارسی مقاله صنعت حمل‌و‌نقل ریلی در صورتی می‌تواند از رشد و توسعه خوبی برخوردار باشد که به کیفیت خدمات خود و رضایت مسافران بیشتر توجه داشته باشد. علیرغم اهمیت ارزیابی عملکرد در رشد و توسعه این سازمان ها مطالعات در این زمینه محدود بوده است. بنابراین در این مطالعه رویکردی برای ارزیابی کمی خدمات کیفی قطارهای مسافری در یک مسیر پر‌تردد از نگاه مسافران و مبتنی بر تحلیل پوششی داده‌ها پیشنهاده شده است. بدین‌منظور ابتدا شاخص‌های ارزیابی قطارها با مطالعه ادبیات موضوع استخراج شد و سپس مهمترین آن‌ها بر اساس نظرات خبرگان حوزه حمل‌و‌نقل ریلی شناسایی گردید. سطح مطلوبیت و رضایت‌مندی هر یک از شاخص‌ها برای 16 نوع قطار مسافری اکتساب شد. سپس برای تعیین کارایی قطارهای مسافری بر اساس کیفیت خدمات آن‌ها الگوهای خروجی‌ محور در شرایط بازدهی نسبت به مقیاسCCR)) و بازدهی نسبت به مقیاس متغیر(BCC) مورد استفاده قرار گرفته است. در انتها با توجه به محدودیتهای صنعت حمل و نقل ریلی مدل ریاضی جهت استفاده از بهترین ترکیب قطارها در بازه زمانی مورد بررسی، با فرض BCC برای رسیدن به بیشترین سودآوری با در نظر گرفتن کارایی قطارها پیشنهاد شد. نتایج نشان می‌دهد که با فرض BCC قطارهای صبا(عادی)، صبا(تندرو)، نور، زندگی، پرستو، فدک، پردیس، خلیج فارس از بیشترین کارایی از نگاه مسافران برخوردارند و صنعت حمل و نقل ریلی می تواند برای به حداکثر رساندن سودآوری از نتایج به دست آمده از مدل ریاضی برای بهترین ترکیب استفاده از قطارها بهره برد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عارضه‌یابی،مدیریت کیفیت جامع،تحلیل سلسله مراتبی فازی،گسترش عملکرد کیفیت،

عنوان انگلیسی Presenting a Model for Diagnosing the Implementation of Total Quality Management Based on Quality Function Deployment Model (Case Study: Simorgh Rail Transportation Company)
چکیده انگلیسی مقاله The rail transport industry can have good growth and development if it pays more attention to the quality of its services and passenger satisfaction. Despite the importance of quantitative evaluation of passenger train services in the growth of quality of life and performance improvement, limited studies have been conducted in this field. . In this study, an approach for quantitative evaluation of passenger train quality services on a busy route from the perspective of passengers and based on data envelopment analysis is proposed. For this purpose, first, the evaluation criteria of trains were extracted by studying the literature, and then the most important ones were identified based on the opinions of experts in the field of rail transportation. The level of desirability and satisfaction of each of the indicators for 16 types of passenger trains was acquired from the passengers' point of view. Then, to determine the efficiency of passenger trains based on the quality of their services, output-oriented models in terms of efficiency relative to fixed scale (CCR) and variable (BCC) have been used. Finally, based on the Anderson and Peterson model, a comprehensive ranking of passenger trains Presented from the perspective of travelers. The results show that under the assumption of CCR, Saba (normal), Saba (fast), Noor, Zendegi and Parastoo trains have the highest efficiency from the passengers' point of view, and considering the BCC assumption, Fadak, Pardis, and Persian Gulf trains are also included in the total.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله عارضه‌یابی,مدیریت کیفیت جامع,تحلیل سلسله مراتبی فازی,گسترش عملکرد کیفیت

نویسندگان مقاله وحیده بافندگان امروزی |
دانشجوی دکتری، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

اعظم مدرس |
دانشجوی دکتری، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

زهرا مهمی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت دولتی، دانشگاه زاهدان، زاهدان، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_151242_5f5d3ac7eadc759b98421fa596fcfafc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات