این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۶۶-۸۶
عنوان فارسی
زمانبندی مجدد جرثقیلهای اسکله در شرایط عدمقطعیت
چکیده فارسی مقاله
حملونقل دریایی شاخهای از حملونقل است که نقشی حیاتی در تجارت بینالملل ایفا میکند. پایانههای کانتینری در بنادر، تنها نقطه اتصال میان حملونقل دریایی و زمینی کالا در زنجیره جهانی حملونقل کالا را تشکیل میدهند. یکی از چالشبرانگیزترین عملیات پایانه کانتینری زمانبندی جرثقیلهای اسکله بهمنظور تخلیه و بارگیری محمولههای کانتینری از شناور پهلوگیری شده در اسکله میباشد. با این وجود، بهعلت دلایل مختلف عدمقطعیت مانند خرابی جرثقیلها در حین انجام کار، تأخیر در زمان ورود شناور و ... باعث ایجاد اختلال در برنامه زمانبندی اولیه جرثقیلهای اسکله میشود. در این تحقیق روشی جهت ارائه برنامه زمانبندی مجدد جرثقیلهای اسکله در شرایط عدمقطعیت با رویکرد کاهش تأخیر وارده ارائه شده است. مدلسازی بهکار گرفته شده بهصورت برنامه عدد صحیح مختلط میباشد که برای اجرای مدل برای حل دقیق از روش GAMS و برای حل مسئله در ابعاد واقعی استفاده از الگوریتم تکاملی ژنتیک میباشد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که انحراف ایجاد شده بین زمانبندی اولیه جرثقیلهای اسکله و زمانبندی مجدد در شرایط تصادفی و اعمال پارامترهای عدمقطعیت به میزان حداقل 27% کاهش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوریتم ژنتیک، برنامه ریزی تصادفی، زمانبندی مجدد جرثقیل های اسکله، مدیریت اختلال، عدم قطعیت،
عنوان انگلیسی
Optimisation for Quay Crane Rescheduling Problem Under Uncertainty
چکیده انگلیسی مقاله
Maritime transport is a branch of transport that plays a vital role in international trade. Container terminals in ports are the only connection point between sea and land freight in the global supply chain. One of the most challenging operations of the container terminal is scheduling the quay cranes to loading and discharge container from the containership at the berth. However, due to various reasons of uncertainty such as failure of cranes during operation, delay in the arrival time of the vessel, etc., cause disruption in the initial scheduling of quay cranes. In this research, a method has been proposed to adjust the rescheduling schedule of quay cranes in uncertainty conditions with the approach of reducing the delay of operation. The modeling used is a mixed integer program that uses the GAMS method to process the model for accurate solution and to use the genetic algorithm to solve the problem in real dimensions. The results of this study show that the deviation between the initial scheduling of quay cranes and rescheduling in random conditions and the application of uncertainty parameters is reduced by at least 27%.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوریتم ژنتیک, برنامه ریزی تصادفی, زمانبندی مجدد جرثقیل های اسکله, مدیریت اختلال, عدم قطعیت
نویسندگان مقاله
شاهین حسنی |
کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی عمران، گرایش برنامهریزی حملونقل، دانشگاه علموصنعت ایران
عبدالرضا شیخ الاسلامی |
استادیار دانشکده مهندسی عمران، گرایش برنامهریزی حملونقل، دانشگاه علموصنعت ایران
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_247753_f8b6ef44f219c70905748045c2e55f7e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات