این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۹، شماره ۱، صفحات ۷۰۷-۷۱۶
عنوان فارسی
مقایسه وضعیت راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی در دانشجویان پزشکی قبل و بعد از آغاز آموزش بالینی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
خودتنظیمی انگیزشی در دانشجویان پزشکی در مرحلهی آموزش بالینی، به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت تحصیلی
ایشان شناخته میشود. این مطالعه با هدف مقایسهی وضعیت راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی دانشجویان پزشکی قبل و بعد از آغاز مرحله آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1401 انجام شد.
روش بررسی
:
در این مطالعه نیمه تجربی تک گروهی، با استفاده از پرسشنامه راهبردهای تنظیم انگیزه در یک جامعه 80 نفره از دانشجویان رشته پزشکی عمومی در مقطع کارآموزی که با روش سرشماری وارد مطالعه شدند، وضعیت راهبردهای خودتنظیمی انگیزه دانشجویان قبل و بعد از آغاز مرحله آموزش بالینی بررسی شد.
نتایج:
میانگین وضعیت راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی دانشجویان قبل از ورود به فاز آموزش بالینی برابر با 43/113 و در انتهای اولین ترم از آموزش بالینی برابر با 20/116 بود. نتایج نشان
دهنده افزایش میزان استفاده دانشجویان پزشکی عمومی در مرحله آموزش بالینی از راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی بود. بیشترین راهبرد خودتنظیمی انگیزشی که توسط دانشجویان قبل و بعد از آغاز آموزش بالینی مورد استفاده قرار گرفته بود، «تنظیم ارزش» بود.
نتیجهگیری:
دانشجویان پزشکی از راهبردهای مختلفی برای تنظیم انگیزه تحصیلی خود در دوران آموزش بالینی استفاده میکنند. برای حفظ و افزایش انگیزه دانشجویان پزشکی، شناسایی و تقویت راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی بسیار مهم است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزه، فراانگیزه، دانشجوی پزشکی، آموزش بالینی، خودتنظیمی انگیزشی
عنوان انگلیسی
Comparing the Status of Motivation Self-Regulation Strategies in Medical Students Before and After the Beginning of Clinical Education
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Self-regulation motivation in medical students in clinical education is a key factor in their academic success. This study aims to compare the status of self-regulation motivation strategies in medical students before and after the beginning of clinical education at Kerman University of Medical Sciences in 2022.
Method:
This semi-experimental single-group study used the Meta-Motivational Strategies in Medical Students Questionnaire for 80 medical students who were clerkships.
Results:
The mean of self-regulation motivation strategies in medical students before entering the clinical education phase was 113.43, and at the end of the first semester of clinical education was 116.20. The results showed an increase in the status of self-regulation motivation strategies by medical students in the clinical education phase. The most self-regulation motivation strategy used by students before and after the start of clinical education was "Regulation of value".
Conclusion:
Medical students use different strategies to regulate their motivation during clinical education. To maintain and increase the motivation of medical students, it is crucial to identify and strengthen self-regulation motivation strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Motivation, Metamotivation, Medical student, Clinical education, Self-regulation motivation
نویسندگان مقاله
مهلا سلاجقه | Mahla Salajegheh
1Assistant Professor, Medical Education Development Center, Department of Medical Education, Kerman University of Medical Sciences, Kerman, Iran
استادیار، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران.
حمید نژادکورکی | Hamid Nejadkoorki
2MSc of Medical Education, Medical Education Development Center, Department of Medical Education, Kerman University of Medical Sciences, Kerman, Iran
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-828-9&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات