این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۹، شماره ۱، صفحات ۷۳۰-۷۴۸

عنوان فارسی شناسایی عوامل مؤثر بر آموزش الکترونیک به روش سنتز پژوهی بر گرفته از پایگاه های اطلاعاتی در بازه زمانی ( ۱۳۸۹تا ۱۴۰۲ش) و (۲۰۱۰تا ۲۰۲۳م)
چکیده فارسی مقاله مقدمه: آموزش الکترونیکی نوعی برنامه آموزشی است که از تأثیر فناوری ناشی می­شود و برای تسهیل فرآیند یادگیری استفاده می­شود. هدف آن استفاده از این فناوری آموزشی و تأثیرات آن بر فرآیند یادگیری است و پژوهش حاضر به دنبال عوامل اصلی مؤثر بر آموزش الکترونیکی است.
روش بررسی: روش این پژوهش به صورت کیفی و از نوع سنتز پژوهی است. جامعه آماری، شامل پژوهش‌های متعددی که در مقالههای داخلی و خارجی در بازه زمانی (1389-1402ش) (2010-2023م) انجام شده می‌باشد. جهت تحلیل یافته شده از الگوی 6 مرحله‌ای سنتز پژوهی روبرتس استفاده شد و در بررسی اعتماد داده از چارچوب ارائه شده، از 4 معیار؛ باورپذیری، انتقال‌پذیری، اطمینان‌پذیری و تأییدپذیری استفاده گردید.
نتایج: یافتهها در این پژوهش نشان داد که ابعاد مؤثر در آموزش الکترونیک به ترتیب شامل ابعاد فناوری محوری ، نیاز محوری، یادگیری محوری، ارتباطمحوری، برنامه‌محوری، مانع‌محوری، انگیزه‌محوری، توسعه‌محوری می‎باشد .
نتیجه‌گیری: در این پژوهش به این مهم دست یافتیم که با توجه به اینکه آموزش الکترونیک در همه‌ی علوم مورد استفاده قرار دارد به همین جهت این پژوهش الگویی مناسب جهت فراگیران میباشد .


 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مطالعه کیفی، سنتز پژوهی، آموزش الکترونیک

عنوان انگلیسی Identifying the Factors Affecting e -learning by Synthesis of Research from Databases of (1389 to 1402 SH) and (2010 to 2023 AD)
چکیده انگلیسی مقاله Introduction:  Given the importance of empathy in caring for patients, this study investigated the level of empathy and its associated factors among medical residents at Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences (AJUMS). Electronic education is a type of educational program that stems from the impact of technology, utilized to facilitate the learning process. Its purpose is to use this educational technology and its effects on the learning process, and the present research seeks the main factors affecting electronic education.
Method: The method of this research is qualitative and synthesis research, the statistical population, numerous types of research that have been conducted in domestic and foreign articles in the period(1389-1402 SH) and (2010-2023 AD), and analyzed the 6-step model of Roberts' research synthesis was used and in the data reliability check from the provided framework, four criteria; believability, transferability, reliability, and confirmability were used.
Results: The findings in this research showed that the effective dimensions in electronic education include technology-oriented, need-oriented, learning-oriented, communication-oriented, program-oriented, obstacle-oriented, motivation-oriented, and development-oriented dimensions, respectively.
Conclusion: In this study, we found that given that e-education is used in all sciences, this research is a suitable model for    learners.



 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Qualitative Study, Research synthesis, E-learning

نویسندگان مقاله علی مظلومی | Ali Mazlomi
MSc, Educational Management Field, Faculty of Humanities, Department of Education Sciences, Islamic Azad University, Khorasan Razavi, Torbat -e -Heydariyeh, Iran
کارشناسی ارشد، رشته مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی،گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، خراسان رضوی، ایران.

حسین مومنی مهمویی | Hossein Momeni Mahmouie
Associate Professor, Faculty of Humanities ,Department of Educational Sciences, Islamic Azad University, Khorasan Razavi, Torbat -e -Heydariyeh, Iran
دانشیار، دانشکده علوم انسانی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، خراسان رضوی، ایران.


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1439-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات