این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۲۸، شماره ۱۰۹، صفحات ۶۱-۷۰
عنوان فارسی
محاسبه ضرایب مانور شناور نفتکش با ملحقات به روش تست مدل در آزمایشگاه
چکیده فارسی مقاله
امروزه با توجه به پیشرفت های چشمگیر در حوزه حمل و نقل دریایی و استفاده از دریا به عنوان بستری مناسب جهت تجارت و حمل و نقل، طراحان و تحلیل گران حوزه صنعت دریایی بر آن شدند که بتوانند رفتار شناورها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. یکی از این مباحث، پیش بینی مانور شناور هاست که تا کنون روش های متعددی برای پیش بینی آن ها ارایه شده است. مورد قبول ترین این روش ها، تست مدل شناور در آزمایشگاه به روش تست مدل مقید (Captive) است. در این روش ضرایب مانور در دو حالت استاتیکی و دینامیکی محاسبه می گردد. در حالت استاتیکی، تست دریف در زوایای مختلف و در حالت دینامیکی تست های یاو خالص و سوی خالص انجام میگیرد. در این تحقیق با مطالعه برروی شناور KVLCC2 که یک شناور نفتکش است، در حالتی که ملحقات به بدنه متصل است، تستهای دریف، یاو خالص و سوی خالص انجام میگیرد. نتایج به دست آمده با نتایج آزمایشگاه های معتیر جهان مقایسه شده و حکایت از دقت نتایج به دست آمده دارد. کلیه تست های انجام شده در این مقاله در آزمایشگاه ملی خلیج فارس انجام گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مانور شناور، شناور نفتکش، تست آزمایشگاه، تست مدل مقید،
عنوان انگلیسی
Calculation of Tanker ship maneuver coefficients with appendages using model test method in Towing Tank
چکیده انگلیسی مقاله
Today, due to significant advances in the field of maritime transport and the use of the sea as a suitable platform for trade and transportation, designers and analysts in the field of maritime industry decided to be able to study and analyze the behavior of vessels. One of these topics is the prediction of vessel maneuver, for which several methods have been proposed so far. The most acceptable of these methods is the floating model test in the laboratory by the captive model test method. In this research, it was found that using this method, by using of model testing in the laboratory, the hydrodynamics coefficients of velocity and acceleration of axial and rotational motions are calculated. For this purpose, in the static drift test, the ship is tested at drift angles between -16 and +16 and the hydrodynamics force and momentum coefficients are calculated depending on the speed of the drift. Then, using the pure Sway dynamic test, the hydrodynamics coefficients of force and moment depend on acceleration are calculated, and finally, using the pure Yaw dynamic test, the hydrodynamics coefficients of force and moment depend on the velocity and acceleration of the angular motion. For validation, the results are compared with Alexanderson laboratory data. According to the calculated results, the error of the results of the present study is less than 10% in compared to Alexanderson data.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مانور شناور, شناور نفتکش, تست آزمایشگاه, تست مدل مقید
نویسندگان مقاله
محمد صادقی |
دانشجوی دکتری مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
امین محمدزاده |
کارشناس آزمایشگاه ملی خلیج فارس
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_247559_9d49d445aa63f7b935212d2b7d95fec5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات