این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشکده پزشکی اصفهان، جلد ۳۴، شماره ۴۰۴، صفحات ۱۲۶۸-۱۲۷۴

عنوان فارسی بررسی مقایسه‌ای کیفیت پایان‌نامه‌های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دو مقطع زمانی ۸۹-۱۳۸۵ و ۹۴-۱۳۹۰
چکیده فارسی مقاله مقدمه: به منظور استفاده‌ی بهینه از یافته‌های پایان‌نامه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تصویب قانون دفاع از مقاله به جای دفاع از پایان‌نامه، دانشجویان را موظف نمود تا پایان‌نامه‌های خود را در قالب مقاله در نشریات علوم پزشکی معتبر به چاپ برسانند. مطالعه‌ی حاضر، به منظور مقایسه‌ی کیفیت پایان‌نامه‌ها در قبل و بعد از اجرای این طرح، انجام شد. روش‌ها: طی یک پژوهش توصیفی- تحلیلی، 100 پایان‌نامه از مقطع زمانی 89-1385 و 100 پایان‌نامه از مقطع زمانی 94-1390 انتخاب شدند و کیفیت آن‌ها مطابق آیین‌نامه‌های دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. داده‌های مطالعه با استفاده از پرسش‌نامه‌ی ویژه جمع‌آوری و پس از ورود به رایانه با استفاده از نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. یافته‌ها: قسمت‌های نوع مطالعه، معیارهای ورود و خروج و ذکر حجم نمونه در فصل روش تحقیق و تطابق مطالب با جداول و نمودارها، کامل‌ترین اجزای پایان‌نامه در هر دو مقطع زمانی بودند و قسمت پیشینه‌ی پژوهش و بحث و نتیجه‌گیری، جزء ناقص‌ترین قسمت‌های پایان‌نامه‌ها در مقطع زمانی 89-1385 بودند، اما در طی مقطع زمانی 94-1390، کیفیت این دو قسمت به طور معنی‌داری مطلوب‌تر شده بود. نتیجه‌گیری: پایان‌نامه‌های دانشجویی دارای کیفیت مطلوبی از نظر محتوا، به روز بودن مطالب و منطبق با طرح‌های مصوب نبودند و هر چند که کیفیت آن‌ها در مقطع زمانی 94-1390 مطلوب‌تر
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پایان‌نامه، کیفیت، دانشجوی پزشکی،

عنوان انگلیسی Comparative Evaluation of Thesis Structure in Two Point Time of 2006-2010 and 2011-2015, School of Medical, Isfahan University of Medical Sciences, Iran
چکیده انگلیسی مقاله Background: The present study aimed to compare the quality changes of medical students’ thesis before and after implementation of new thesis regulations. Methods: In a cross-sectional study, 100 theses that were written during 2006-2010 and 100 theses from 2011 till 2015 were selected and the quality and quantity of them were assessed based on the university regulations. All data were collected using special questionnaire and then were analyzed using SPSS software. Findings: Type of study, inclusion and exclusion criteria, sample size and adjustment of tables and figures with text content were the most completed parts during the both periods. In contrast, results and discussions were the most incomplete ones during 2006-2010; these parts had improved significantly during the period 2011-2016. Conclusion: According to the present study, the medical students’ theses had no acceptable quality and were not adjusted with new university regulations. They had poor quality in content and were not up-to-date; however, we saw some improvements since 2011-2016 in different aspects of thesis. Still, it is necessary to qualify the studies by precise assessment and introducing better consultation to students, especially in scientific and statistics fields.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Thesis,Quality,Medical student

نویسندگان مقاله بهشته طغیانی | beheshteh toghyani
معاونت پژوهش و فناوری، دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)

محمدرضا کیان مهر | mohammad reza kian mehr
مدیریت داخلی، دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jims.mui.ac.ir/index.php/jims/article/view/6989
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/103/article-103-317377.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات