این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹
عنوان فارسی
نقش هوش مصنوعی در سیاستهای بازاریابی و مدیریت بازار
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش هوش مصنوعی در سیاست های بازاریابی و مدیریت بازار است. دادههای گردآوری شده کیفی و با رویکرد تحلیل محتوا است. جامعهی آماری پژوهش، مدیران بازاریابی و خبرگان این حوزه بوده که از طریق نمونه گیری نظری با پانزده نفر از آنان مصاحبههای عمیق نیمهساختارمند انجام شده است. سپس با استفاده از روش مقوله بندی فرعی و اصلی، کدهای مورد نظر استخراج شدند. براساس فرایند تحلیل محتوا، طی مراحل کدگذاری 50 مقوله فرعی و 13 مقوله اصلی شناسایی و دسته بندی شدند. سپس مدل نهایی پژوهش با استفاده از نرم افزار مکس کیو دی ای رسم شد. نتایج نشان داد که استفاده از قدرت هوش مصنوعی نه تنها برای ماندن در رقابت، بلکه برای بازتعریف استانداردهای برتر در بازاریابی نیز آماده است. ادغام هوش مصنوعی در بازاریابی و مدیریت بازار صرفاً یک پیشرفت تکنولوژیکی نیست بلکه نشاندهنده یک تغییر اساسی در نحوه درک، تعامل و ارائه خدمات کسب و کارها به مشتریان در یک چشمانداز بازاریابی پویا و مبتنی بر داده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی،هوش مصنوعی،مدیریت بازار،سیاست های بازاریابی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی,هوش مصنوعی,مدیریت بازار,سیاست های بازاریابی
نویسندگان مقاله
علیرضا نجفی |
کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار،دانشگاه صنعتی مالک اشتر،مجتمع مدیریت و مهندسی صنایع ،تهران،ایران
غلامرضا نورمحمد نصرآبادی |
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت، ایران
سهیلا محمدزاده |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت کسب و کار، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_199115_b56cf0a31853b2625a9f5e1acc47da84.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات