این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۱۰۵-۱۲۵

عنوان فارسی تأثیر بازی سازی بر تصمیمات خرید پایدار: یک مطالعه کیفی با سوگیری زنانه
چکیده فارسی مقاله بازی‌سازی، به عنوان کاربرد عناصر بازی در محیط‌های غیربازی، اخیراً به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر شناخته شده است. خدمات بازی‌سازی شده در انواع بازارها به کار گرفته ‌شده‌اند. این فرآیند و خدمات متنوع دارای توانایی تغییر رفتار مصرف‌کننده هستند و او را به سوی رفتارهای مطلوب، از جمله خریدهای پایدار، هدایت می‌کنند. این پژوهش به بررسی نحوه ترغیب افراد به انجام خریدهای پایدار تحت تأثیر بازی‌سازی می‌پردازد. هدف اصلی این تحقیق، به دست آوردن درک عمیق‌تر از جوانب تحریکی بازی‌سازی و به صورت دقیقتر، درک اینکه چگونه بازی‌سازی، زنان را به انجام خریدهای پایدار ترغیب می‌کند، می‌باشد. برای رسیدن به این هدف، از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاری با 10 نفر از مصاحبه‌شوندگان استفاده شد. طرح تحقیق به صورت موضوع‌محور ساخته شده‌اند تا پاسخ‌های مرتبطی به سوالات تحقیقی خود ارائه شود. این مطالعه به عنوان یک تحقیق کیفی سوگیری ‌زنانه انجام شده است. یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که مصاحبه‌شوندگان، نسبت به خدمات بازی‌سازی شده، واکنش بیشتری نشان می‌دهند. این نتیجه نشانگر این است که در فرآیند بازی‌سازی، مخاطبان با استفاده از عناصر بازی و تحریک‌های مرتبط، به‌طور فعال‌تر و مثبت‌تر واکنش نشان می‌دهند. این ممکن است به این معنا باشد که بازی‌سازی باعث افزایش جذابیت و ترغیب مصرف‌کنندگان به مشارکت فعال‌تر در خدمات بازی‌سازی شده می‌شود. از این جهت، توجه به نیازها و ترجیحات مخاطبان در طراحی و اجرای خدمات بازی‌سازی شده می‌تواند به بهبود تجربه و واکنش مثبت مصرف‌کنندگان منجر شود. یکی از جنبه‌هایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته، سن مشارکت‌کنندگان است. مشارکت‌کنندگان جوان به خدمات بازی‌سازی بیشتر واکنش نشان داده‌اند، که نشان از اهمیت توجه به نیازها و تفاوت‌های گروه‌های سنی در طراحی بازی‌سازی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازی‌سازی،خرید پایدار،سوگیری زنانه،بازی‌سازی تجاری،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازی‌سازی,خرید پایدار,سوگیری زنانه,بازی‌سازی تجاری

نویسندگان مقاله سیّد سینا معصومی |
پژوهشگر مستقل

مهدی اسمعیل پور اشکاء |
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش تجارت الکترونیک

مرضیه مباشرامینی |
محقق و پژوهشگر زبان و ادبیات

محمّدحسین اصغرپور |
کارشناس ارشد، گروه مهندسی صنایع، پردیس فنی (1)، یزد، ایران


نشانی اینترنتی http://www.jstandardization.ir/article_199110_a22d22615e18bfd5eec5a524e56917c9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات