این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۳۱-۶۰
عنوان فارسی
تدوین الگوی تولید مبتنی بر پارادایم تولید اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به ظهور مستمر فناوریهای جدید و تغییر دائمی نیازهای مشتریان، تولید اجتماعی به یکی از پارادایمهای مورد توجه در سطح جهان تبدیل شدهاست. هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی تولید اجتماعی در صنعت مبلمان است. این پژوهش در دو فاز اجرا شدهاست؛ در فاز اول و کیفی از نظریه داده بنیاد جهت شناسایی عوامل مؤثر در تولید اجتماعی استفاده شده و در فاز دوم و کمی از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) به منظور ارزیابی و اعتبارسنجی مدل مفهومی حاصل از مرحله قبل بهرهجسته شدهاست؛ بنابراین این پژوهش از لحاظ هدف، بنیادی و از لحاظ نوع روش، توصیفی–اکتشافی است. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی مصاحبه بوده و جامعه آماری این بخش نیز مدیران ارشد در صنعت مبلمان هستند و برای نمونهگیری در این بخش نیز از روش نمونهگیری هدفمند استفادهشدهاست. ابزار گردآوری دادهها در بخش کمی پرسشنامه و روش نمونه گیری نیز تصادفی طبقهای است. بر اساس نتایج کدگذاری باز و محوری در فاز کیفی عوامل ساختار غیرمتمرکز، فضای مشارکت، شبکههای اجتماعی، آموزشهای شبکهای، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و ظرفیتهای تحقیق و توسعه از جمله زیرساختهای لازم برای تولید اجتماعی شناسایی شدند. همچنین پایش محیطی، تجاریسازی محصول، توسعه ظرفیتهای مشارکتی، مالکیت فکری ایدهها، ارزیابی ایده تا محصول و توسعه شبکهسازی به عنوان راهبردهای تولید اجتماعی دسته بندی شدند. نتایج فاز کمی نشان داد مهمترین راهبرد اجرای تولید اجتماعی توسعه شبکه سازی است و مهمترین بستر لازم برای پیاده سازی مفهوم تولید اجتماعی، تقویت فناوریهای اطلاعات و ارتباطات است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پاردایمهای نوین تولید،پارادایم تولید اجتماعی،صنعت مبلمان،
عنوان انگلیسی
Developing a manufacturing model based on the social manufacturing paradigm
چکیده انگلیسی مقاله
The objective of the present research is to present a model of social manufacturing in the furniture industry. This study has been conducted in two phases; in the first qualitative phase, the grounded theory approach was employed to identify influential factors in social manufacturing, and in the second quantitative phase, the structural equation modeling (SEM) approach was utilized to assess conceptual model. Thus, this research is fundamental in purpose and descriptive-exploratory in method. The data collection tool in the qualitative part comprised interviews, with senior managers in the furniture industry constituting the statistical population. Purposeful sampling was employed for participant selection in this qualitative phase. In the quantitative section, a questionnaire served as the data collection instrument, with stratified random sampling as the chosen method. Based on the results of open and axial coding in the qualitative phase, axial codes such as decentralized structure, participatory space, social networks, network-based training, information and communication technologies, and research and development capacities were recognized as necessary infrastructures for social manufacturing. In the following, environmental monitoring, product commercialization, development of collaborative capacities. , intellectual property of ideas, evaluation of idea to product and development of networking are classified as social manufacturing strategies. The results of quantitative section indicated that the most significant strategy for implementing social manufacturing in the furniture industry is the development of networking. Additionally, based on the findings, the most crucial infrastructures for implementing the concept of social manufacturing in the furniture industry is the reinforcement of information and communication technologies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پاردایمهای نوین تولید,پارادایم تولید اجتماعی,صنعت مبلمان
نویسندگان مقاله
عماد نوبهار |
دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس ، تهران، ایران
محمود دهقان نیری |
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
محمد رضا صدوقی |
دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس ، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.saim.ir/article_712129_d0fa28f0d9c5069576532f86d247548e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات