این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشکده پزشکی اصفهان، جلد ۲۹، شماره ۱۲۷، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی روش‌های ارتقای رتبه‌ی وب‌ سایت‌های دانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی ایران
چکیده فارسی مقاله مقدمه: وب سایت های دانشگاهی با معرفی مقاصد، دانشکده ها، گروه های آموزشی، رشته ها، مقاطع تحصیلی، امکانات آموزشی و پژوهشی، استادان، دانشجویان و دانش اندوختگان دانشگاه در فضای مجازی وب از اهمیت زیادی برخوردارند؛ به گونه ای که در حال حاضر ارزیابی و رتبه بندی وب سایت های دانشگاهی به اندازه ی ارزیابی و رتبه بندی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها دارای اهمیت است. رتبه بندی وب سایت های دانشگاهی عملکرد کلی وب سایت های دانشگاهی را نشان می دهد. پژوهش های انجام شده در زمینه ی وب سایت های دانشگاه ها ی علوم پزشکی کشور وجود مشکلات و نقایص متعددی را در این وب سایت ها مشخص ساخته است. این مشکلات موجب شده که وب سایت های دانشگاه ها ی علوم پزشکی ایران تاکنون موفق به کسب رتبه های قابل قبولی در رتبه بندی وب سایت های دانشگاه ها ی جهان نشده باشند. این مقاله ضمن بررسی و تحلیل پژوهش های انجام شده در زمینه ی وب سایت های دانشگاهی ایران و سایر کشورهای جهان و با در نظر گرفتن شاخص های مورد نظر در رتبه بندی وب سایت های دانشگاه ها ی جهان، پیشنهاداتی را برای ارتقای رتبه ی وب سایت های دانشگاه ها ی علوم پزشکی کشور با تأکید بر جنبه های ساختاری و محتوایی ارایه می کند. پیشنهادات ارایه شده نه تنها می تواند به بهبود رتبه های جهانی وب سایت های دانشگاه ها ی علوم پزشکی ایران کمک کند بلکه می تواند در ارتقای سیاست های کلان مدیریت اطلاعات کشور نیز مؤثر واقع شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی How to Improve Webometric Ranks of Iranian Medical Universities
چکیده انگلیسی مقاله Background: The websites of universities by introducing the missions, faculties, departments, courses, educational levels, research and educational facilities, faculty members, students and alumni to the World Wide Web are of great importance. Nowadays webometric ranking of universities is as important as the academic ranking of universities. Webometric ranking of universities reflects the overall web performance of the universities. Analyzing the researches on Iranian academic websites shows many deficiencies in the websites of the Iranian medical universities. These problems are the main causes of low webometric ranks of Iranian medical universities in the "Ranking Web of World Universities". The current study reviews the previous studies on the academic websites of Iran and other countries and suggests several ideas for improving the websites of Iranian medical universities focusing on the structure and content according to the webometric indicators of "Ranking Web of World Universities". The suggested ideas would improve Iranian medical universities ranks in the international level and also affect the major national policies of information management.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرزانه امین پور | aminpour f
دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و دانشکده ی مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jims.mui.ac.ir/index.php/jims/article/view/759
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/103/article-103-318938.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات