این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۲۸۸-۲۹۶

عنوان فارسی اثربخشی روش تدریس کلاس معکوس در درس روش تحقیق دوره کارشناسی با استفاده از بستر آموزش الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله چکیده:
مقدمه: روش آموزشی "کلاس معکوس" یکی از شیوه های نوین پرطرفدار آموزشی است. هدف پژوهش بررسی امکان استفاده از پتانسیل آموزش الکترونیکی برای اجرای کلاس معکوس بود.
روش‌ها: این پژوهش از لحاظ رویکرد کمی، از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحلیل، تمام آزمایشی بود. جامعه و نمونه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان پسر درس روش تحقیق دوره لیسانس علوم تربیتی دانشگاه قم بودند که به صورت تصادفی به دو گروه گواه و آزمایش 12 نفره تقسیم شدند (هر گروه 12 نفر)، سپس مبحث "بیان مسئله" که از مباحث مهم و کمی پیچیده درس روش تحقیق است، برای تدریس انتخاب و بر اساس طرح پس آزمون با گروه گواه، طرح آزمایشی به صورت یک سو کور، در یک جلسه اجرا گردید. مبحث "بیان مسئله" برای گروه گواه با روش تدریس "سخنرانی" و برای گروه آزمایش با روش تدریس "کلاس معکوس" اجرا گردید. داده‌های حاصل از پس آزمون با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شد.
یافته‌ها: یافته های تحلیل نشان داد که گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه از میانگین نمره بالاتری برخوردار بودند که افزایش یادگیری با روش تدریس "کلاس معکوس" را نشان داد.
نتیجه‌گیری: بنابراین نتیجه گیری می شود که برای افزایش کیفیت آموزشی می توان به توسعه و فراگیری این روش پرداخت و لذا به اساتید و معلمان توصیه می شود که مهارت خود در استفاده از این روش را افزایش دهند، به دفتر آموزشهای ضمن خدمت، توصیه می شود، آموزش این دوره را در دستور کار خود قرار دهد، و به دفتر فنی توصیه می شود امکانات فنی و الکترونیکی مورد نیاز برای پیاده سازی مناسب این روش را فراهم نمایند، همچنین در انتهای مقاله برای اجرای بهتر این روش، توصیه هایی بیان گردیده است.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش الکترونیکی، روش تدریس کلاس معکوس، روش تدریس سخنرانی

عنوان انگلیسی E-learning, A Groundwork for Flipped Class implementation: Expressing an experience
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The "flipped classroom" teaching method is one of the most popular new teaching methods. The purpose of this study was to investigate the possibility of using the potential of e-learning to perform Flipped Class.
Methods: this research was quantitative in terms of approach, applied in terms of purpose and all experimental in terms of analysis method. The population and the statistical sample of the study were all male students of Qom University undergraduate course in educational sciences who were randomly divided into two groups of 12 controls and 12 experiments , then the topic of "problem statement" which is one of the important topics. And the course of the research method is a bit complicated, it was selected for teaching and based on the post-test design with the control group, the experimental design was implemented as a one-way blind in one session. The topic of "problem statement" was performed for the control group with the teaching method of "lecture" and for the experimental group with the teaching method of "Flipped Class". Post-test data were analyzed using SPSS software.
 Results:The results showed that the experimental group had a higher mean score compared to the control group, which showed an increase in learning with the "Flipped Class" teaching method. 
Conclusion: Therefore, it is concluded that in order to increase the quality of education, this method can be developed and learned, and therefore professors and teachers are advised to increase their skills in using this method, the in-service training office is recommended, The training of this course should be on its agenda, and the technical office is advised to provide the technical and electronic facilities required for the proper implementation of this method. Also, at the end of the article, recommendations for better implementation of this method are given.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله E-learning, Flipped Class Teaching Method, Lecture Teaching Method

نویسندگان مقاله هادی مصدق | Hadi Mosadegh
University of Qom
دانشگاه قم

آرش زارع زردینی | Arash Zare Zardini
University of Qom
دانشگاه قم


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3082-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات