این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۸۱-۸۷
عنوان فارسی
بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل کلب
چکیده فارسی مقاله
چکیده زمینه و هدف: آگاهی از ماهیت و انواع سبکهای یادگیری فراگیران به مدرسین کمک می کند تا روش آموزش خود را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده تا به بازدهی آموزشی مورد نظر دست یابند لذا این مطالعه به منظور بررسی سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صورت گرفت. مواد و روش کار: این مطالعه بصورت مقطعی در سال 1390 به روش سرشماری و بصورت داوطلبانه بر روی 240 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سبک یادگیری کلب بود. اطلاعات گرد آوری شده با استفاده از نرم افزارSPSS16 و آزمون کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: کل افراد مورد مطالعه 240 نفر بوده که از این بین 9/32 درصد مذکر و 1/67 درصد مونث بودند. میانگین سنی و معدل نمرات آنها به ترتیب 82/20 سال و 25/16 بود. انواع سبکهای یادگیری دانشجویان بر حسب درصد برای سبک همگرایی، انطباق یابنده، جذب کننده و واگرا به ترتیب 4/45، 1/17، 3/23 و 2/14 درصد بود. نتایج این مطالعه نشان داد بین دانشجویان دانشکده پرستاری- مامایی و دانشکده بهداشت از نظر سبک یادگیری تفاوت آماری وجود داشت) 05/0 (P≤. دانشجویان دانشکده بهداشت و دانشکده پرستاری- مامایی به ترتیب بیشتر دارای سبک یادگیری واگرا و همگرا بودند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه سبک یادگیری اکثر دانشجویان از نوع همگرایی است و در این دانشجویان با توجه به منابع علمی معتبر، روش های آموزشی سنتی خسته کننده می باشد لذا پیشنهاد می گردد از روش های آموزشی نوین با توجه به رشته دانشجویان مثل بحث گروهی و حل مسئله در در آموزش این گروه ها استفاده گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژه های کلیدی، آموزش، دانشجویان، سبک های یادگیری، کلب
عنوان انگلیسی
Survey of learning Styles of North Khorasan university of Medical Science students based on Kolb's model
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Background & Objectives: Knowledge about the nature and types of learning styles in learners can help teachers to adjust their teaching methods with students, learning styles to achieve the desired educational outcomes. This study was conducted to determine students’ learning styles based on Kolb learning pattern in North Khorasan University of medical sciences. Material & Methods: This descriptive cross sectional study was conducted on students of North Khorasan university of medical sciences in 2012. Kolb's Learning Style Inventory was used to conduct the research. Data were analyzed by spss16 software and presented with chi-square test. Results: Of the 240 subjects, 79(32/9%) of subjects were male and 161(67/1%) of subjects were female. Mean age (s) and score were 20/82 years and 16/25 respectively.Percentage of the students’ learning style for converging, accommodating, absorbent and divergent was 45/4, 17/1, 23/3 and 14/2 respectively. There was a statistical significant difference (P≤0/05) between learning styles of the nurse school students and health school students. The most learning style in the nurse school students and health school students was converging and divergent respectively. Conclusion: According to our results the most prevailed learning style was converging style and so traditional education methods were boring. Therefore use new education methods according to student fields for example group discussion and problem solving are recommended
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, Education, students, Learning styles, Kolb
نویسندگان مقاله
مهدی طرسکی | m troski
جواد رضازاده | j rezazadeh
رضوان رجب زاده | r rajabzadeh
علی خاکشور | a khakshour
علی حجازی | a hejazi
سید حمید حسینی | sh hossini
نشانی اینترنتی
http://journal.nkums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-299&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/192/article-192-320188.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علوم پایه
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات