این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۷۱۵-۷۲۱

عنوان فارسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۹۱
چکیده فارسی مقاله چکیده زمینه و هدف:کیفیت در نظام دانشگاهی از ابعاد مختلف مورد توجه است. یکی از مشخصه های وضعیت مطلوب در دانشگاه برآورده شدن انتظارات دانشجویان از فرایند خدمات آموزشی است. این مطالعه با هدف تعیین شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال 1390 صورت گرفت. مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به روش مقطعی انجام شد. از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که به روش طبقه ای نسبتی و در هر طبقه به روش تصادفی منظم انتخاب شدند، موردپرسش قرار گرفتند. گردآوری داده ها با مراجعه به واحدهای پژوهش و به کمک پرسشنامه SERVQUAL انجام شد. داده های پژوهش به کمک رو شهای آمار توصیفی و تحلیلی، و با استفاده از نرم افزار SPSS16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد در هر پنج بعد کیفیت خدمات، شکاف وجود داشت. بیشترین میانگین شکاف در بعد تضمین 3/1±2/2- مشاهده گردید و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان0/1±62/1- بود. دانشجویان مقاطع بالاتر به طور معنی داری شکاف خدمات در تمام ابعاد را بیشتر ارزیابی کردند(05/0P <) نتیجه گیری:انتظارات دانشجویان فراتر از درک آنها از وضعیت موجود است و در هیچکدام از ابعاد خدمات آموزشی، انتظارات آنها برآورده نشده است. در راستای بهبود کیفیت خدمات آموزشی، کلیه ابعاد به ویژه بعد تضمین در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی باید مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه های کلیدی،شکاف کیفیت، خدمات آموزشی، دیدگاه، دانشجویان

عنوان انگلیسی Quality gap in educational services at North Khorasan University of Medical Sciences(2011): Students Viewpoints about Current and Optimal Condition
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Background & Objectives: analysis of service quality from the perspective of the customer has generated much attention. This study was performed to determine the quality gap in educational services at North Khorasan University of Medical Sciences, based on students’perceptions and expectations. Material & Methods: In this cross-sectional descriptive-analytical study, 175 students were selected by stratified random sampling method, were studied in the year 2011. The data were collected using a valid and reliable questionaire based on the SERVQUAL (science quality) instrument. Data were analyzed by SPSS-16 software.and presented with descriptive and analytic statistic Results: The findings indicated that there was a negative gap in five dimensions of services. The smallest gap with -1/62±1/0 belonged to "reliability” dimension and the largest gap with -2/2±1/3 to “assurance ". Senior students evaluated more all aspects of the service gap than other students (p< 0/05). Conclusion: Based on our results, from student’s points of view, the educational services quality is under the acceptable level in the university, thus, in order to improve quality of educational services, considering what stated above especially “assurance” dimension, reconsidering new strategies is demanded .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی حارث آبادی | m haresabadi


بهرام بیباک | b bibak


زهره عباسی | z abbasi



نشانی اینترنتی http://journal.nkums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-97&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/192/article-192-320239.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علوم پایه
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات