این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۸، شماره ۶۸، صفحات ۳۱-۵۰

عنوان فارسی نقش رسانه در توسعه فرهنگ ورزش در اوقات فراغت زنان
چکیده فارسی مقاله به منظور بررسی نقش رسانه در توسعه فرهنگ ورزش در اوقات فراغت زنان، تعداد 96 نفر از زنان شاغل در دانشگاه‌های شهر تبریز به عنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامه‌ای که با استفاده از پرسشنامه‌های استاندارد نظریه رفتار و سلامتی و تناسب اندام تهیه شده بود، همچنین پرسشنامه‌های محقق‌ساخته ویژگی‌های فردی و نقش رسانه در توسعه ورزش، پاسخ دادند. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی (پیرسون، اسپیرمن، دوجمله‌ای وآزمون t) استفاده شد.نتایج نشان داد، بین سطح آگاهی بانوان از منافع بهداشتی حاصل از ورزش در اوقات فراغت و فعالیت رسانه رابطه مستقیم و معنی‌دار وجود دارد اما بین بی‌میلی و عوامل بازدارنده نسبت به شرکت در فعالیت‌های اوقات‌ فراغت و فعالیت‌های رسانه رابطه معنی‌دار وجود ندارد. همچنین میزان عوامل بازدارنده مشارکت بانوان، در سطح پایین و عوامل تشویق‌کننده، در سطح بالا قرار دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اوقات فراغت، رسانه، فرهنگ ورزش، ورزش زنان،

عنوان انگلیسی Role of Media in Promoting Sports Culture in Women Leisure Time
چکیده انگلیسی مقاله To examine the role of media in promoting sports culture in women leisuretime, the present research selected 96 women working in Tabriz universitiesas subjects. They filled in researcher-made questionnaires constructed basedon individual’s traits and media role in promoting sports as well as standardquestionnaires constructed based on health-related theories. Descriptive anddeductive statistics (Pearson, Spearman, t-test) were used to analyze the data.The findings indicate that there is a direct significant relationshipbetween women’s level of awareness of health-related benefits of doingsports in leisure time and their media activeness. However, there was nosignificant relationship between reluctance and factors impedingparticipation in media activities. Furthermore, the level of factors impedingparticipation of women was low and the level of factors encouraging theirparticipation was high.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله leisure Time, Media, Sport Culture, Women Sports

نویسندگان مقاله فاطمه عبدوی |
دکترای مدیریت و برنامه ریزی در ورزش، استادیار دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

فرناز فخری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23699_eb99b43c7f3992e93a16f7707c11095a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320736.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات