این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۸، صفحات ۵۱-۷۰
عنوان فارسی
مقایسه زیر مؤلفههای مؤثر نقشهای اطلاعرسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگسازی رسانه ملی در ورزش همگانی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به نقش انکارناپذیر رسانه ملی در شکلدهی و جهتدهی به باورها، نگرشها و افکار جامعه و همچنین فراهم آوردن بستر مناسب برای پرداختن به ورزش؛ مقاله حاضر در صدد پاسخ به این سؤال است: آیا بین زیرمؤلفههای مؤثر نقشهای اطلاعرسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگسازی رسانه ملی در ورزش همگانی تفاوت معنادار وجود دارد ؟در این پژوهش روش تحقیق، توصیفیـ مقایسهای، نوع تحقیق، کاربردی، روش اجرا، پیمایشی و گردآوری دادهها، به صورت میدانی بوده است. جامعه آماری تحقیق؛ کارشناسان ورزشی و رسانهای را در بر میگیرد و روش نمونهگیری غیرتصادفی (در دسترس) و تعداد نمونه 120 نفر بوده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد بین زیر مؤلفههای مؤثر نقش چهارگانه رسانه ملی در ورزش همگانی، تفاوت معناداری وجود دارد. به نظر میرسد رسانه ملی میتواند با به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در راه اعتلای ورزش همگانی و همچنین افزایش آگاهی افراد جامعه گامهای مؤثری بردارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A comparison between Effective Subcomponents of IRIB’s Roles in terms of Informing, Social Participation, Training and Culture-building with Regard to Popular Sports
چکیده انگلیسی مقاله
Given the undeniable role of IRIB in shaping and directing public opinions,attitudes and believes as well as paving the way for sports to be addressedduly, the present article aims to answer the following question: is there anysignificant difference between effective subcomponents of IRIB’s informing,social participation, training and culture-building roles with regard topopular sports?The method used in this applicable research is descriptive-comparative.A survey was conducted to gather data in this field study. Subjects weresome 120 media and sports experts who were selected using non-randomsampling. A researcher-made questionnaire was employed for datagathering. Findings indicate that there is a significant difference betweeneffective subcomponents of quadruple role of IRIB regarding popular sports.It seems that IRIB is able to take important steps in improving popularsports and raising individuals’ awareness by employing experts andcommitted forces.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی مرادی |
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حبیب هنری |
دکترای تربیت بدنی و علوم ورزشی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
عبدالحمید احمدی |
دکترای تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشیار جهاد دانشگاهی کشور
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23700_63609bba2658ed0dc9c19076042458bb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320737.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات