این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۸، شماره ۶۸، صفحات ۷۱-۱۰۵

عنوان فارسی نقش رسانه‌ها در انتقال ارزش‌های اخلاقی و رابطه آن با وندالیسم در فوتبال
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه ارزش‌های اخلاقی انتقال یافته از رسانه‌ها به جامعه با کنترل رفتارهای وندالیسمی در بین تماشاچیان فوتبال، با توجه به ویژگی‌های فردی آنها بوده است. این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی، از نظر استراتژی، توصیفی و از نظر مسیر اجرا، پیمایشی است و به شکل میدانی انجام شده است. تعداد افراد جامعه 20000 نفر از تماشاچیان هوادار تیم‌های ملوان و پیروزی بوده‌اند که در لیگ باشگاه‌های فوتبال در ورزشگاه تختی انزلی حضور داشته‌اند. جامعه نمونه تحقیق بر طبق جدول مورگان 377 نفر تعیین شده بود و ابزار سنجش تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که با تکیه بر مبانی نظری تحقیق و پرسشنامه تحقیقات مشابه داخلی و خارجی تهیه شد. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین میزان کنترل رفتارهای وندالیستی تحت تأثیر نمایش رسانه‌ای فوتبال با متغیرهای وضعیت تأهل، سن، تحصیلات و اشتغال رابطه معنی‌دار وجود دارد؛ همچنین اکثریت افراد جامعه تحقیق معتقد بوده‌اند که رسانه‌ها در انتقال ارزش‌های اخلاقی از طریق نمایش فوتبال در قالب رفتارهای مبتنی بر ارزش و معرفی الگوهای اخلاق مدار موفق نیستند و بین متغیرهای ارزش‌های اخلاقی برگرفته از رسانه‌ها با متغیرهای کنترل رفتار وندالیستی رابطه معنی‌دار مشاهده نمی‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‌های اخلاقی، رسانه، وندالیسم، هوادار،

عنوان انگلیسی Role of Media in Conveying Moral Values and its Connection with Vandalism in Football
چکیده انگلیسی مقاله The present article aims to examine the relationship between moral valuesconveyed to society by media and controlling vandalistic behaviors of soccerfans, given their personal characteristics. An applied research, the present studyadopts a descriptive methodology and employs a survey through field study toachieve its objectives. The subjects consisted of 20000 supporters of Malavanand Piruzi who attended Takhti Stadium to watch the match between the twoteams. The samples consisted of 377 fans who were selected based on Morgan’sTable. The measurement tool was a researcher-made questionnaire constructedbased on the research theoretical principles and similar foreign and domesticresearch questionnaires. Findings indicate that there is a significantrelationship between the level of controlling vandalistic behaviors throughfootball on TV and such variables as marital status, age, education and job.Furthermore, majority of the subjects believed that media are not successful inconveying moral values while broadcasting football. There was not either asignificant relationship between variables related to moral values adopted frommedia and variables related to controlling vandalistic behaviors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Moral Values, Media, Vandalism, Fans

نویسندگان مقاله سارا کشکر |
دکترای مدیریت ورزش، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

غلامعلی کارگر |
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

رضا خورشیدی |
کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23701_b04bb2a19601468fb91ceecb10c91026.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320738.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات