این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۸، صفحات ۱۰۷-۱۳۳
عنوان فارسی
از فرهنگ هواداری تا نشریات هواداری ورزشی مجازی: تحلیل وبلاگهای هواداران تیم فوتبال استقلال تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله، بسط چارچوب مفهومی فرهنگ هواداری و نشریات هواداری، به هواداری فوتبال و تحلیل وبلاگهای هواداران تیم فوتبال استقلال تهران بر اساس فرصتها و چالشهایی که فضای مجازی در اختیار کاربران/ هواداران این باشگاه قرار میدهد، بوده است. به عبارت دیگر، مقاله در پی پاسخ به این مسئله است که هواداران فوتبال در ایران تا چه میزان توانستهاند از امکانات این فضای نمادین و مفهومی برای برساختن «هویت هواداری مجازی» مبتنی بر تعامل و ارتباط استفاده کنند. به همین منظور، برای مطالعه بازنمایی فرهنگ هواداری فوتبال در فضای مجازی، با تکیه بر مفاهیم «تمایزبخشی و تبعیض»، «تولیدگری و مشارکت»، «انباشت سرمایه» و نیز خصیصههای فضای سایبر، نمونهای از وبلاگهای هواداران تیم استقلال تهران تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان میدهد در بیشتر وبلاگهای هواداری، نوید و وعده شکلگیری جماعتی از هواداران مبتنی بر تعاملات گسترده و معنادار محقق نشده است؛ بنابراین، وبلاگهای هواداری، بیشتر نوعی مجله هواداری منفرد هستند تا فضای تعاملی عام مبتنی بر خصیصههای فضای مجازی. بر اساس این یافتهها، میتوان استباط کرد که هواداری فوتبال در ایران هنوز تا حد زیادی وابسته به رسانه جمعی تلویزیون است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
From Advocating Culture to Internet Sports Journals: An Analysis of Weblogs Belonging to Advocates of Istiqlal
چکیده انگلیسی مقاله
The present article aims to expand the conceptual framework of “advocatingculture” and “soccer advocating journals” into “football advocating” and“analyzing weblogs belonging to Istiqlal fans, based on opportunities andchallenges created by cyberspace for users/supporters of the soccer team. Inother words, this article seeks an answer to the question that to what extentfootball fans in Iran have enjoyed the opportunities the cyberspace has createdfor constructing “cyberspace advocating identity” based on balance andinteraction. To study the representation of football advocating culture incyberspace based on concepts of “differentiation and discrimination”,“production and participation”, “accumulating capital” as well as cyberspacetraits, a sample of weblogs belonging to fans of Istiqlal was analyzed. Findingsindicate that in most of the advocating weblogs, the promise of forming a groupof advocates based on vast significant interactions has not been realized. Thus,advocating weblogs are mostly individual advocating magazines rather than apopular interactive space based on cyberspace characteristics. According to thefindings, one can argue that football advocating in Iran is mostly relied on thepopular mass media, namely television.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Istiqlal-e-Tehran, Advocating Culture, Footbal, Cyberspace
نویسندگان مقاله
علیرضا دهقان |
دکترای جامعه شناسی، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسین حسنی |
دانشجوی دکترای ارتباطات، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23712_fc70226a7de6883ba4dbe9339a19986d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320739.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات