این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۸، شماره ۶۶، صفحات ۹-۳۵

عنوان فارسی الگوی مناسب رشته مدیریت رادیو‌ــ تلویزیونی در کشور از دیدگاه خبرگان و متخصصان
چکیده فارسی مقاله در پژوهش حاضر که مطالعه‌ای کیفی است، تلاش شده است به روش دلفی، دیدگاه خبرگان و متخصصان حوزه مدیریت رسانه درباره وضعیت موجود این رشته در کشور مورد بررسی قرار گیرد. دیدگاه‌های خبرگان شرکت‌کننده در این پژوهش که متشکل از دو گروه مدیران اجرایی سازمان صدا‌و‌سیما و رسانه‌های الکترونیکی و همچنین استادان دانشگاهی آشنا به حوزه مدیریت رسانه است، از طریق مصاحبه و پرسشنامه گردآوری و تجزیه و تحلیل شده است. روایی پرسشنامه تحقیق به روش صوری و از طریق مراجعه به خبرگان و متخصصان تأیید شده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که رشته مدیریت رسانه با توجه به اهداف طراحی شده آن، در شرایط فعلی، کارآیی لازم را برای تربیت مدیران رسانه‌ای ندارد. در این پژوهش، ضمن بیان نقاط ضعف برنامه فعلی، گرایش جدیدی از رشته مدیریت رسانه با عنوان گرایش مدیریت رادیو‌ـ تلویزیونی به عنوان الگوی مناسب برای دوره کارشناسی ارشد، ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برنامه درسی، مدیریت رادیو‌ـ تلویزیونی، مدیریت رسانه،

عنوان انگلیسی An Appropriate Expert Model on Radio-TV Management in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The present study, a qualitative research, aims to shed lights on the status of Media Management as an academic major in Iran, using views of professionals and specialists of the field. The views and ideas of the participating specialists consisted of two groups, i.e. IRIB and electronic media’s CEOs as well as media management university instructors, were gathered through interviews and questionnaires and finally analyzed. The validity of the research questionnaire was confirmed through direct contact with the specialists and elites taking part in the study. The results show that for the time being Media Management doesn’t have the required affectivity to train media managers in Iran, given the major’s designed objectives. Accounting for the weaknesses of the current related program, the present study proposes a new branch for Media Management named “Radio-TV Management” as an appropriate model to be used in M.A. course.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Curriculum, Radio-TV Management, Media Management

نویسندگان مقاله طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مهدی معتمدی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشکده صداوسیما


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23658_d5359e0431094c53d252b9e32f6e36cf.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320750.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات