این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۶، صفحات ۳۷-۷۲
عنوان فارسی
مدیریت رسانه در عصر جهانی شدن (مقایسه تطبیقی نظامهای مدیریت رسانه)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف تحلیل و تبیین رابطه بین عوامل محیطی در شکلدهی به مدیریت رسانه و همچنین تبیین رابطه بین مالکیت و مدیریت رسانه صورت گرفته است. بر این اساس، نظامهای سهگانه مدیریت رادیوـ تلویزیون (تجاری، عمومی و دولتی) به روش مقایسه تطبیقی تحلیل شدند و شباهتها و تفاوتهای آنها مورد بررسی قرار گرفت. در مقایسه تطبیقی، سازمان رسانهای به مثابه یک سیستم باز در نظر گرفته میشود که در تعامل با محیط قرار دارد، بنابراین، دو سیستم شامل سیستم مدیریت، با چهار زیر سیستم؛ مالکیت و نظارت، فلسفه مدیریت، راهبرد تولید و راهبرد پخش و سیستم محیط نیز باچهار زیرسیستم؛ تأمین منابع مالی، مخاطبان، فناوریهای ارتباطی و جهانی شدن مورد توجه قرار گرفتند. نتیجه کلی پژوهش این است که هر کدام از نظامهای مدیریت رسانه، از ساختارهای محیطی خاصی تبعیت میکنند و عوامل محیطی نقش مهمی در شکلدهی به مدیریت رسانه دارند. مالکیت رسانه نیز مدیریت رسانه را شکل میدهد، در حقیقت، ساختارهای محیطی بین نقش مالکان و مدیران رسانه همگرایی ایجاد میکند و عملکرد آنها را به منظور دستیابی به الزامات ساختاری در مدیریت رسانه در یک راستا قرار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Media Management in the Age of Globalization (A Comparative Study of Media Management Systems)
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aims to shed lights on the relationship between natural elements shaping media management as well as the relationship between media ownership and management. Thus, triple systems of TV-radio management (commercial, public and governmental) were analyzed using a comparative method. In the comparison, media organization is considered as an open system which interacts with the environment, hence, two systems including management system with four sub-systems, i.e. ownership and supervision, management philosophy, production strategy and broadcasting strategy, and environment system with four sub-systems including, supplying financial resources, audiences, communicative technologies and globalization were addressed. The findings of the research indicate that any media management system assumes certain environmental structures and natural factors play a key role in shaping media management. Media ownership, in turn, will shape media management. In fact, environmental structures bring about the convergence of media owners and managers’ roles and put their performance on the same track to reach structural requirements in media management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیرزاد خوانچه سپهر | khancheh sepehr
کارشناس ارشد مدیریت، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، مدیر آموزش و پژوهش صدا و سیمای مرکز کردستان
عرفان ناصری |
کارشناس ارشد جامعه شناسی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
فخرالدین معروفی |
دکترای مدیریت، استادیار دانشگاه کردستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23661_9af7fb7c3da4b7167dfb402622ffdd17.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320751.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات