این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۶، صفحات ۷۳-۱۰۳
عنوان فارسی
ارائه الگوی مدیریتی مطلوب در رسانه برای دستیابی به اهداف سال همت و کار مضاعف با تلفیق اثربخشی الگوهای مدیریت سازمانی
چکیده فارسی مقاله
نتایج پژوهش حاضر که در گام نخست، با استفاده از نظر خبرگان (به روش بازتابی) و در مرحله اول، از طریق پرسشنامه و در مرحله دوم، به وسیله ارائه نتایج و بازنگری در تعریف به دست آمد، نشان داد که اهداف کار و همت مضاعف، بر مفاهیم مدیریتی اثربخشی، بهرهوری و کارایی منطبق است. پس از درک چیستی این اهداف، در گام دوم، الگوهای مختلف مدیریت سازمانی که قابلیت پوشش دادن به این سه مفهوم را در حوزه رسانهها داشتند، بررسی شدند و با استفاده از تطبیق دو رویکرد منبع بنیان و دانش بنیان، به استخراج عناصری از آنها برای طراحی مدل مطلوب مدیریتی در رسانه پرداخته شد. در پایان، به طراحی و پیشنهاد چارچوبی برای طرح یک الگوی مدیریتی مناسب برای سازمانهای رسانهای اقدام شد که بر اساس آن، کارایی و اثربخشی در جریان فرایندهای تخصصی رسانهای و مدیریت محیط داخلی، سبب ایجاد بهرهوری میشود. تعامل سازمان با محیط خارجی نیز موجب سودآوری بهرهوریِ حاصل میشود. در نهایت تلفیق این دو، به عملکرد مورد انتظار میانجامد که اهداف کار و همت مضاعف از طریق آن برآورده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Introducing an Appropriate Management Paradigm in Media to Achieve the Objectives of ‘The Year of Increased Attempt and Work’ Combining Organizational Management Patterns
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted in two phases, using elites’ views through questionnaires, in the first stage, and results and reviewing the definition, in the second. The research shows that the objectives of “increased Attempt and Work” match the concepts of affectivity, effectiveness and efficiency in the field of management. Shedding lights on the objectives, the study addresses different paradigms of organizational management which have this potential to cover these three concepts in media. Employing two approaches, i.e. source-based and knowledge-based, the study works out some of the components of these paradigms to develop a desired media management pattern. It finally proposes a framework for developing a management pattern to be used in media organizations; a pattern in which efficiency and affectivity in the media specialized processes and internal management would bring about effectiveness. Interaction of an organization with outside will lead to its efficiency. Combining these two will bring about the expected performance through which the objectives of “increased attempt and work” will be realized.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داتیس خواجه ییان |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سارا جانه |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23674_4ae888a6fdc2781645c8cf22ecf8fd21.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320752.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات