این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۸، شماره ۶۶، صفحات ۱۲۵-۱۴۷
عنوان فارسی
ائتلافهای راهبردی و شبکههای مشارکتی؛ ظهور الگوی جدید در صنعت رسانه
چکیده فارسی مقاله
تحولات فزاینده در صنعت رسانه، مدیریت شرکتهای فعال در این صنعت را به طور کامل دگرگون کرده است. در گذشته، شرکتهای رسانهای، بنگاههای بزرگی بودند که کلیه فرایندهای ایجاد ارزش را درون سازمان خود ایجاد میکردند اما امروزه با پدید آمدن شرکتهایی از صنایع غیر رسانهای و گسترش حضور رسانهها در عرصههای جدید، امکان اجرای تمام مراحل تولید آثار رسانهای، تنها از طریق یک شرکت، از میان رفته است و شرکتهای رسانهای ناگزیر از به کارگیری توانایی شرکتهای دیگر در این حوزه هستند. مقاله حاضر، با پرداختن به این موضوع که ائتلافهای راهبردی چگونه میتوانند سازوکاری برای تعامل با محیط جدید رسانهای پدید آورند، تلاش کرده است که در حوزه اقتصاد رسانه، به تبیین رویکردهای ایجاد همافزایی و ارزش افزوده در صنعت رسانه بپردازد. بر اساس این پژوهش که با رویکرد اکتشافی و با مطالعه کتابخانهای، به تبیین ابعاد گوناگون ایجاد شبکه مشارکتی و ائتلاف راهبردی میان شرکتهای دارای مزیتهای رقابتی مکمل پرداخته است، چنین رویکردی میتواند به تحقق قابلیت درونی شرکتهای رسانهای بینجامد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Strategic Alliances and Participative Networks: The Advent of a New Paradigm in Media
چکیده انگلیسی مقاله
Increasing developments in media industry has remarkably affected the management of companies engaged in this industry. In past, media companies were big institutes embedding the whole process of value-creating. However, nowadays non-media companies are involved in the business of media, and media do non-media stuff; that’s why carrying out all media productions’ stages through a single company is impossible and media companies have no choice but employ other companies to contribute to their their job. The present article aims to examine how strategic alliances could provide a mechanism for interaction with media new environment. Employing media economics concepts, the article further tries to shed lights on approaches to creating synergy and value-adding in media industry. Given the results of the research which employed an explorative and descriptive methodology and explained how it is possible to develop a participative network and a strategic alliance among companies enjoying complimentary competitive advantages, such an approach could realize internal capabilities of media companies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس احمدی |
دکترای مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشگاه تهران و دکترای اقتصاد، دانشگاه کی یف، اوکراین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
عباس هادوی نیا |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سارا یوسفی خواه | yousefi khah
کارشناس ارشد جامعه شناسی جوانان، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23678_fc069742caff946e6926d7f7a4a87e53.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320754.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات