این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۷، شماره ۶۴، صفحات ۱۱-۲۹

عنوان فارسی تأثیر پیام‌های ویروسی بر سرعت انتقال پیام در فرایند ارتباطات رسانه‌ای
چکیده فارسی مقاله ارتباطات ویروسی، با محوریت وجود پیام ویروسی، به تازگی کاربردهای بسیاری یافته است. وجود ویروس در پیام‌ها باعث می‌شود پیام، خاصیت خود تکراری پیدا کند و سرعت توزیع آن در بین مخاطبان افزایش یابد. هدف پژوهش حاضر نیز مطالعه تأثیر ویروس‌های قابل استفاده در پیام‌ها، بر سرعت انتقال پیام بوده است. به این منظور مدل جامع ارتباطات ویروسی با بررسی ادبیات موضوع و دیدگاه‌های اندیشمندان این حوزه طراحی شد. برای سنجش این مدل تعداد 57 کارشناس که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای از بین جامعه آماری کارشناسان واحدهای روابط عمومی شهرستان بجنورد انتخاب شده‌ بودند به پرسشنامه‌ای محقق ساخته مشتمل بر 7 عامل و 42 گویه پاسخ دادند. نتایج بررسی معادلات ساختاری مدل نشان داد، تعجب، سرور و ترس بر سرعت انتقال پیام تأثیر مثبت دارند. ویروس غم بر سرعت انتقال پیام تأثیر منفی می‌گذارد و خشم و تنفر تأثیری بر سرعت انتقال پیام ندارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Impact of Virus-Infected Messages on the Speed of Message-Distribution in Media
چکیده انگلیسی مقاله Virus-infected communications, particularly virus-carrying messages, have recently assumed novel applications. The existence of such viruses in a message brings about self-proliferation and hence a huge increase in the speed of dissemination. The present study aims to examine the impact of message viruses on the speed of conveying such messages. To this aim, the researcher designed the Virus-Infected Communications Conclusive Model by employing the related subject's literature and viewpoints of the field's experts. To assess the model, some 57 experts were selected using cluster sampling from the study subjects who were experts working in the Public Relations of Bojnord companies. The samples were given a researcher-made questionnaire including 42 items and 7 factors. The results of analyzing the model's structural equations indicate that surprise, joy and fear have a positive impact on the speed of message-dissemination. The virus of sorrow had a negative impact on the speed of message dissemination, while anger and hatred viruses have no impact on the speed of dissemination.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن جعفریانی |
دانشجوی دکترای مدیریت، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

حبیب الله دعایی |
دکترای مدیریت، گرایش ارتباطات سازمانی، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23798_63908aad3bd2372491d8384a8ce6be07.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320757.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات