این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۷، شماره ۶۳، صفحات ۶۹-۹۰
عنوان فارسی
انتخاب روششناسی در مدیریت سازمانهای رسانهای
چکیده فارسی مقاله
متخصصان ارتباطات، سازمان رسانه را بسیار پیچیده میدانند. مؤلفههای متعدد اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر فعالیت رسانهای و پیچیدگی مسائل انسانی، ابهام را در تولید و عرضه محصولات رسانهها بالا میبرند و مدیریت را با مخاطرات زیادی مواجه میکنند. انتخاب تجربی یا سلیقهای روش مدیریت نیز گاه باعث میشود روشهای مورد استفاده، با وجود صرف هزینههای کلان، موفقیت چندانی به همراه نداشته باشند و حتی در برخی موارد نتیجه عکس بدهند. بنابراین تحقیق حاضر با هدف شناسایی و معرفی دیدگاه و روشی مناسب در مدیریت رسانه که این پیچیدگیها و ابهامات را در نظر بگیرد و رشد سازمان را موجب شود، صورت گرفته است.نویسندگان در این مقاله، با طبقهبندی ویژگیهای سازمان رسانه و استنتاج نیازهای مدیریتی آن و بررسی میزان انطباق این نیازها، با قابلیتهای چند روش معروف سیستمی، در نهایت روششناسی سیستمهای نرم یا «اس. اس. ام» را به عنوان روشی که تناسب بیشتری با فضای سازمان رسانه دارد و نیازهای آن را برآورده میسازد پیشنهاد کردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Choosing Methodology in Management of Media Corporations
چکیده انگلیسی مقاله
Communications experts treat media corporations as very complex organizations. Different social and cultural components affecting media activities and the complication of human issues raise obscurity in producing and supplying media products and pose a serious risk for management. Besides, management based on taste and experience sometimes not only brings about failures despite the huge costs and applied methodologies, but also might bears reverse results. Therefore, the present study aims to identify and introduce a suitable methodology for media management in order to take account of these complexities and obscurities and bring about a boost in organization. Through classifying media organizations attributes and extracting their management requirements as well as examining the level of their compatibility, the authors finally suggest soft systems or S.S.M. as a methodology suitable for media organizations' atmosphere, a method which satisfies their needs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالعلی علی عسگری |
دکترای مهندسی صنایع، استادیار دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما
آسیه زارعی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23789_67e4bfefbbbf82ed610aac3e338ad9d0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320765.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات