این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۷، شماره ۶۲، صفحات ۹-۳۰

عنوان فارسی نقش رسانه‌های جمعی در اصلاح الگوی مصرف
چکیده فارسی مقاله مقاله حاضر با اشاره به گسترش فناوری‌های ارتباطی و افزایش نفوذ رسانه‌های جمعی در ابعاد گوناگون زندگی، بویژه نقش آنها در شکل‌گیری و هدایت پدیده‌های مهم فرهنگی و اجتماعی مانند سبک‌های جدید زندگی و الگوهای مصرفی، به سازوکارهای تأثیرگذاری رسانه‌ها بر نگرش‌ها و رفتارهای مخاطبان پرداخته و با تأکید بر اثرات متقابل فرهنگ و اقتصاد و معرفی الگوی مصرف به عنوان موضوعی دارای وجوه فرهنگی و اقتصادی و همچنین بیان اهمیت و ضرورت اصلاح الگوی مصرف به منزله وظیفه‌ای دینی و ملی، رویکردهای رسانه را در الگوسازی اقتصادی و فرهنگی و تعدیل رفتارهای اقتصادی بررسی می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Mass Media in Reforming Pattern of Consumption
چکیده انگلیسی مقاله Given the expansion of communicative technologies and increasing influence of mass media on individuals’ lives, particularly their role in shaping and leading main cultural and social phenomena such as new life styles and consumption patterns, the present article mainly deals with the media mechanisms influencing the audience’s attitudes and behaviors. Drawing on the interactions between culture and economy, and introducing pattern of consumption as a subject embedding cultural and economic components, as well as stressing on the significance and the necessity of observing the pattern of consumption as a religious and national duty, the article also examines media approaches to economic and cultural pattern-making and modifying individuals’ economic behaviors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا پویا |
کارشناسی ارشد «فقه و اصول» و «تحقیق در ارتباطات»، مدرس دانشکده صداوسیما و رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23722_85de7032c5db3e00a2b87f2383d3237f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320770.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات