این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۷، شماره ۶۲، صفحات ۵۱-۸۲
عنوان فارسی
رسانه ملی و شکلدهی به الگوی بهینه مصرف شهروندان در مسائل شهری: اتخاذ یک مدل نظری*
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، مطالعه نقش رسانه ملی در شکلدهی به الگوی صحیح مصرف شهروندان در مسائل شهری و در نهایت اتخاذ یک مدل نظری در این زمینه بوده است. بنابراین با توجه به رابطه متقابل رسانه ملی، مصرف و مسائل شهری، سازوکارهای تأثیرگذار بر مسائل شهری شامل ارتقای کیفیت زندگی شهری، محققسازی شهر الکترونیک به عنوان زیرساخت اصلی دولت الکترونیک و ارتقای سرمایه اجتماعی شهروندان، مطرح شد و سپس بر چارچوب مفهومی شهروندی فرهنگی برای توسعه پایدار در مسائل شهری تأکید صورت گرفت. در بخش دیگر مقاله به رابطه متقابل رسانه، الگوی مصرف و مسائل شهری پرداخته و در نهایت الگویی جامع برای تبیین نقش رسانه ملی در شکلدهی به الگوی صحیح مصرف شهروندان در مسائل شهری ارائه شد. بر اساس این مدل، رسانه ملی از طریق بهبود سازوکارهای تأثیرگذار بر کالبد شهری و همچنین بازنمایی نظاممند مسائل مختلف و انتقال معانی مورد نظر با استفاده از دستاوردهای نظریههای برجستهسازی، چارچوببندی و کاشت، دستیابی به الگوی بهینه مصرف را تحقق میبخشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی مصرف، رسانه ملی، شهروندی فرهنگی، مسائل شهری،
عنوان انگلیسی
National Media (IRIB) and Shaping Citizens' Proper Consumption Pattern: Adopting a Theoretical Model
چکیده انگلیسی مقاله
The present article aims to study the role of National Media in shaping citizens' proper pattern of consumption and to offer a theoretical model for it. Given the interfaces between National Media, consumption and urban concerns, the article introduces mechanisms affecting urban issues (including improving urban life quality, realization of an electronic city) as the Electronic Government's main foundation and source of boosting citizens' social capital. The article focuses on the conceptual framework of cultural citizenship for sustainable development in urban issues. It further explores the relationship between media, consumption pattern and urban issues and finally offers an inclusive pattern for explaining the role of National Media in shaping citizens' proper consumption pattern. Based on this model, National Media can realize an optimized consumption pattern through improving mechanisms affecting urban structure, systematic representing of different issues, and conveying intended meanings using theories of highlighting, framing and cultivation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی حاجی محمدی |
کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23725_23968f6202c7109d0787bd9dc5e06361.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320772.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات