این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۷، شماره ۶۱، صفحات ۳۱-۵۷
عنوان فارسی
رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تأکید بر نقش رسانه
چکیده فارسی مقاله
در مقاله حاضر، به مباحث نظری اصلاح نظام تولید و مصرف در دستیابی به عدالت اقتصادی، نقش و کارکرد رسانههای جمعی در تقویت مبانی نظام سرمایهداری لیبرال، ضرورت بازبینی در روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدی به منظور اصلاح الگوی مصرف و بازنگری در نقش هدایتکننده رسانههای جمعی در اصلاح الگوی تولید و مصرف پرداخته شده است. طبق فرضیهای که این پژوهش به دنبال بررسی و تأیید آن است، رسانه از طریق ایجاد فضای ذهنی مناسب جهت پذیرش ضرورت اصلاح و بازبینی روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدها، به ایفای نقش تبلیغی و کارکرد فرهنگی و نظارتی مناسب در روند اصلاح الگوی مصرف میپردازد. همچنین نظر به اهمیت عدالت در دستیابی به اهداف کلان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و نقش اصلاح الگوی مصرف در این زمینه، تلاش شده است کارکرد رسانههای جمعی، بویژه رسانه ملی در این روند مورد مطالعه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Economic Approaches to the Necessity of Changing Production and Consumption Pattern: A Focus on Media
چکیده انگلیسی مقاله
The present article examines a range of issues including theoretical discussions on improving production and consumption system in order to achieve economic justice, the role and function of mass media in boosting the principles of Liberal Capitalism, the need to review the trend of allocating and distributing production and income sources in order to revise the consumption pattern, and reviewing the organized role of mass media in revising the pattern of production and consumption. Based on the hypothesis the research seeks to ratify, media could create a suitable mentality on acknowledging the need to revise and review the trend of allocating and distributing production and income sources, and, hence, could play a role in promoting and supervising in the process of revising consumption pattern. Given the significance of justice in achieving the main economic, political and cultural objectives and the role of revising the pattern of consumption in this regard, the article also tries to study the function of mass media, particularly National Media.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین پوراحمدی |
دکترای اقتصاد سیاسی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتیl
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23782_bfdbf547c5d74a6f33511e7e1a578ef7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320778.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات