این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۶، شماره ۶۰، صفحات ۱۱-۳۶

عنوان فارسی طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فنّاوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی
چکیده فارسی مقاله مقاله حاضر تأثیرات فنّاوری‌های نوین ارتباطی بر مدیریت رسانه را با روش اسنادی مورد بررسی قرار داده است. پنج خصوصیت دیجیتالی شدن محتوا، تعاملی بودن، شخصی‌سازی، آنی بودن و مستقیم بودن به عنوان ویژگی‌هایی شناسایی شدند که متأثر از فنّاوری‌های نوین به میزان متفاوتی در هر یک از رسانه‌ها ایجاد می‌شوند. سپس با عطف توجه به مدیریت رسانه ملی، مدلی برای تعامل مدیریت رسانه ملی با تحولات ناشی از فنّاوری‌های جدید پیشنهاد گردید که در آن آمیخته رسانه‌ای شامل رسانه‌های همگانی همچون تلویزیون، رادیو و رسانه‌های نوین مانند اینترنت و تلفن همراه، که برای چهار نوع متفاوت مخاطب یعنی مخاطب انبوه، مخاطب انبوه محدود با نیاز به دسترسی به رسانه سیال، مخاطب خاص با نیاز به اطلاعات شخصی‌ شده و سرانجام مخاطب مشخص با نیاز به دسترسی دائم، همراه با چهار نوع محتوا یعنی محتوای همگانی، محتوای کاربرساخته، محتوای قطعه قطعه و محتوای پیشتاز در نظر گرفته شده است که هر یک از آنها توسط بخشی از آمیخته رسانه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند. سرانجام سیاست‌های کلان رسانه و نیز سودآوری اقتصادی، کلیت تعامل را تحت تأثیر قرار می‌دهند تا مدیریت رسانه منطبق با الزامات ناشی از فنّاوری‌های نوین اجرا شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing Interactive Model of Media Management Using Modern Information and Communication Technologies
چکیده انگلیسی مقاله The present article studies the impacts of modern communication technologies on media management using the documentary method. Five attributes, i.e. digitalization of content, interactivity, personalization, immediacy, and directivity were identified to be present in all media due to the influence of modern technologies. Given the national media management, the article offers a model for interaction between national media management and developments resulting from new technologies. The model contains a media matrix including public media like TV and radio, and modern media like the internet and cell phone. These media are intended for 4 kinds of different audience, i.e. mass audience, limited mass audience with needs to have access to streaming media, niche audience with needs to have access to personalized information, and finally specific audience with needs to have permanent access. Four types of contents were also considered in the model: general content, user-made content, segmented content and superior content. Finally, media’s major policies as well as economic profitability affect the whole interactivity so that media management goes along in accordance with requirements of modern technologies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داتیس خواجه ییان |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی اکبر فرهنگی | ali akbar
دکترای مدیریت ارتباطات، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عباس هادوی نیا هادوی نیا | abbas hadavi nia
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23869_e59a27dc7c4d0b9de572c19a7a58d43d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320783.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات