این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۶، شماره ۵۹، صفحات ۱۱۵-۱۴۰
عنوان فارسی
آی پی تی وی، تلویزیونهای اینترنتی و فنّاوریهای انتشار فیلم در فضای سایبر ایرانی
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله بررسی وضعیت «آی پی تی وی» و «تلویزیونهای اینترنتی» در ایران و جهان و نیز وضعیت فنّاوریهای پخش تصویر و فیلم در فضای سایبر ایرانی بوده است. روش تحقیق روش اسنادی مبتنی بر اینترنت بوده است. در بخش آی پی تی وی، از گزارشهای تحقیق اتحادیه بینالمللی ارتباطات راه دور بهرهبرداری شده و در بخش تلویزیونهای اینترنتی و فنّاوریهای پخش تصویر و فیلم در فضای سایبر ایرانی، با روش انتخاب نمونههای هدفمند، 4 وب سایت اینترنتی یوتیوب، ویدئو گوگل، کلام تی و رضوی تی وی، به عنوان اصلیترین فنّاوریهای پخش تصویر و فیلم در فضای سایبر ایرانی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. با استفاده از وب سایتهای اصلی این شبکههای اینترنتی نیز سعی شده است کارکردها و ویژگیهای این شبکهها، به طور دقیق و مستند مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرند. بر اساس مطالعه حاضر به نظر میرسد صداوسیما به عنوان رسانه ملی باید با رصد کردن تلویزیونهای اینترنتی به نیازهای جدید مخاطبان فضای سایبر بیندیشد و برنامهریزیهای لازم را در این خصوص انجام دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
IPTV, Internet TV and Technologies of Publishing Films in Iranian Cyberspace
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of the present article is to examine "IPTV" and "Internet TV" in Iran and the world, and the technologies of delivering film and video in Iranian cyberspace. The research method used in this study is documentary and Internet-based. As for IPTV, the study uses research reports belonging to the International Telecommunications ::union::, and for Internet TV and technologies of distributing videos and films in Iranian cyberspace, the study, using purposeful sampling technique, analyzes 4 web sites, i.e. YouTube, Google Video, Kalam TV and Razavi TV, as the main technologies of distributing video and film in Iranian cyberspace. Using the main websites of these Internet channels, the article attempts to closely examine their functions and features. Based on this study, it seems that the IRIB, as a national media, should observe Internet channels closely and consider the new needs of cyberspace audience and consequently make the required plans in this regard.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
IPTV, Internet TV, Video cast, YouTube, Google Video
نویسندگان مقاله
حمید ضیایی پرور | ziaei parvar
دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23856_25eaf56b31f79c5e226d708129970109.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-320794.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات