این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۱۹-۵۰
عنوان فارسی
مدلسازی عددی و تحلیل پارامتری عوامل هندسیِ محفظه احتراق یک موتور رمجت با سوخت جامد
چکیده فارسی مقاله
در تحقیق حاضر فرآیند احتراق در موتور رمجتِ سوخت جامد به صورت عددی مدلسازی شده و با بکارگیری پنج هندسهی متفاوت اثر دو عامل هندسی شامل ارتفاع پله و طول محفظهی احتراق پَسین در مشخصههای پیشرانشی مورد تحلیل پارامتری و مطالعه قرار گرفته است. مقایسه روش بهکار گرفته شده در مدلسازی عددی بیانگر خطایی کمتر از 10 درصد با نتایج مرجع بوده و در بررسی عددی صورت گرفته مشاهده شد افزایش ارتفاع پله سبب کاهش نرخ پسروی سوخت جامد، افزایش بازده احتراق و افزایش نیروی جلوبرنده میشود. همچنین نتایج بدست آمده نشان دهندهی کاهش بازده حرارتی و کاهش نیروی جلوبرنده با کاهش طول محفظهی احتراق پسین است. همینطور مشاهده شد تغییر طول محفظهی احتراق پسین بر میزان نرخ پسروی سوخت اثر محسوسی ندارد و با در نظر گرفتن رفتار ضربهی ویژه، مقدار 95/0 برای طول بیبعد محفظه احتراق پسین، مقداری بهینه است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رمجت،سوخت جامد،محفظه احتراقِ پَسین،نرخ پسروی،ارتفاع پله،
عنوان انگلیسی
Numerical modeling and parametric analysis of the geometrical factors of combustion chamber in a solid fuel ramjet engine
چکیده انگلیسی مقاله
In present research the combustion process of solid fuel ramjet(SFRJ) was modeled in numerical state. Different five geometrical cases were employed for parametric study of back step height and aft-combustor length effects on propulsion properties in this numerical model. Results showed less than 10 percentage error in compare with reference data. Extracted numerical data from this research show decreasing burning rate, increasing combustion efficiency and thrust force due to increasing the step height also decreasing combustion efficiency and thrust force as results of decreasing the aft-combustor length. The results demonstrate that variation of the aft-combustor length hasn’t sensible effect on burning rate also optimum value for specific impulse occur when dimensionless aft-combustor length is equal to 0.95.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رمجت,سوخت جامد,محفظه احتراقِ پَسین,نرخ پسروی,ارتفاع پله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا سعادتی |
کارشناس ارشد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی هوافضا
جاماسب پیرکندی |
عضو هیات علمی / دانشگاه صنعتی مالک اشتر
جلال محمدی |
دانشیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی هوافضا، تهران
حمید پرهیزکار |
دانشیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی هوافضا، تهران
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_202309_18d65185420d82cda2af1b3e1d384724.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات