این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۵، صفحات ۳۱-۵۰
عنوان فارسی
رتبهبندی بازار هدف صادراتی در بین کشور های عضو اکو از دیدگاه خبرگان(مورد مطالعه شرکت کاشی و سرامیک میبد یزد)
چکیده فارسی مقاله
ارزیابی و انتخاب بازارهای هدف بینالمللی یکی از حساسترین و مهمترین تصمیمات راهبردی در فرایند صادرات است. اتخاذ تصمیم نامناسب منجر به خسارت و تحمیل هزینههای زیادی به شرکتها میشود. هدف از این تحقیق، رتبهبندی بازار هدف صادراتی کاشی و سرامیک با توجه به تولید مازاد بر مصرف در داخل کشور و پتانسیل بازار هدف در بین کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی اکو از دیدگاه خبرگان در شرکت کاشی و سرامیک میبد یزد است. روش تحقیق حاضر از کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی است. نمونه آماری در این پژوهش از بیست نفر از کارشناسان خبره تشکیل شد. در مطالعه حاضر از نمونهگیری انتخابی برای شناسایی نمونهها استفاده شد. ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه مقایسات زوجی و پرسشنامه ماتریس تصمیم محقق ساخته است که روایی آنها توسط متخصصان و صاحبنظران بررسی و تایید شد. با استفاده از روش سلسله مراتبی و تاپسیس فازی به محاسبه وزن و ضریب اهمیت عوامل و اولویتبندی کشورهای عضو اکو پرداخته شد. بر اساس تحلیل حاصل از تکنیک AHP و رویکرد EXPERT CHOICE شاخص قیمتگذاری و تحلیل قیمت در اولویت نخست قرار دارد. بر اساس تحلیل حاصل از تکنیک تاپسیس بازار هدف ترکمنستان در صادرات کاشی و سرامیک میبد یزد در اولویت اول و ازبکستان در جایگاه دوم قرار دارد و همچنین کشور قزاقستان در اولویت سوم قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازار هدف / صادرات / اکو / شرکت کاشی و سرامیک میبد یزد،
عنوان انگلیسی
Ranking of the export target market among the member countries of the ECO from the point of view of experts (case study of Meybod Yazd Kashi and Ceramics Company)
چکیده انگلیسی مقاله
Evaluation and selection of international hef markets It is one of the most sensitive and important strategic decisions in the export process. an decision making leads to damage and imposes a lot of costs on companies. The aim of this research is to rank the export target market of tiles and ceramics Considering the surplus production over consumption inside the country and the potential of the target market among the member countries of the ECO organization, from the point of view of the experts at the Meybod Tiles and Ceramics Company, Yazd , The current research method is applied and descriptive-survey type. The population and statistical sample size in this research consisted of 20 experts. In the present study, selective sampling was used to identify the samples .The method used to collect data in this research, The researcher made a pairwise comparison questionnaire and a decision matrix questionnaire, whose validity was checked and confirmed by experts and experts. Used Using hierarchical method and fuzzy TOPSIS, the weight and importance coefficient of factors and prioritization of member countries of ECO Trade Organization were calculated. Based on the analysis of the AHP technique and the EXPERT CHOICE approach, the pricing index and price analysis are in first priority. Based on the analysis of TOPSIS technique, the target market of Turkmenistan in the export of tiles and ceramics is Yazd in the first priority and Uzbekistan in the second place, and also Kazakhstan is in the third priority.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازار هدف / صادرات / اکو / شرکت کاشی و سرامیک میبد یزد
نویسندگان مقاله
سودابه نظری |
کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور واحد کرج، البرز، ایران
روح اله حسینی |
استادیار، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت;مدیریت دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_713347_c75e22193b13e1917b12f28554428819.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات