این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۵، صفحات ۷۳-۹۲
عنوان فارسی
طراحی و اعتبارسنجی مدل تصویر ذهنی مشتریان از فروشگاه با رویکرد آمیخته اکتشافی
چکیده فارسی مقاله
تصویر ذهنی مشتریان از یک فروشگاه پیامدهای بسیار مهمی در بقا و کسب مزیت رقابتی این کسب
وکارها ایفا می
کند. مطالعه حاضر نیز با
هدف طراحی و اعتبارسنجی مدل تصویر ذهنی مشتریان از فروشگاه با رویکرد آمیخته اکتشافی در فروشگاه
هایپراستار در شهر تهران صورت گرفت. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی-توسعه
ای است و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان نظری (اساتید مدیریت بازاریابی) و تجربی (مدیران فروشگاه
های
هایپراستار در شهر تهران) و مشتریان
فروشگاه
های پراستار در شهر تهران است. نمونه
گیری با استفاده از روش نمونه
گیری نظری صورت گرفت و در نهایت با 10 نفر اشباع نظری حاصل شد. سپس پرسشنامه محقق
ساخته در میان 384 نفر از مشتریان به صورت تصادفی توزیع گردید. ابزار گردآوری داده
ها مصاحبه نیمه
ساختاریافته و پرسشنامه می
باشد. جهت تحلیل مصاحبه
های تخصصی از روش نظریه
پردازی داده
بنیاد (گراندد تئوری) و نرم
افزار
MaxQDA
انجام شد. اعتبارسنجی مدل نیر با روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار
SMART PLS
انجام گرفت. بر اساس مدل پارادایمی پژوهش، مدیریت تجربه مشتری، هم
آفرینی ارزش با مشتری و مشتری
محوری عوامل زیربنایی موثر بر تصویر ذهنی مشتریان از فروشگاه هستند. این تصویر ذهنی بر استراتژی برندسازی و برندسازی داخلی فروشگاه اثر می
گذارد. البته باید در نظر داشت مسئولیت اجتماعی فروشگاه در این رابطه نقش مداخله
گر دارد و آمیخته بازاریابی فروشگاه نیز شرایط زمینه
ای را فراهم می
آورد. از طریق استراتژی برندسازی و برندسازی داخلی می
توان پیامدهای رفتاری مانند رضایت، وفاداری و اعتماد مشتریان دست پیدا کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر ذهنی مشتریان / ارزش ویژه برند / فروشگاههایپراستار / روش داده بنیاد / رویکرد آمیخته،
عنوان انگلیسی
Design and validation of the customer mental image model of the store with a mixed exploratory approach
چکیده انگلیسی مقاله
The mental image of customers of a store plays very important consequences in the survival and competitive advantage of these businesses. The present study also aimed to design and validate the model of customers' mental image of the store with a mixed exploratory approach in the Hyperstar store in Tehran. This research is applied-developmental in terms of purpose, and in terms of its nature and form of implementation, it was done in a descriptive-survey manner. The statistical population of this research includes theoretical experts (professors of marketing management) and experimental experts (managers of Hyperstar stores in Tehran) and customers of Hyperstar stores in Tehran. Sampling was done using theoretical sampling method and finally theoretical saturation was achieved with 10 people. Then the researcher-made questionnaire was randomly distributed among 384 customers. The data collection tools are semi-structured interviews and questionnaires. In order to analyze the expert interviews, the grounded theory method and MaxQDA software were used. Validation of Nair model was done by partial least squares method and SMART PLS software. Based on the research paradigm model, customer experience management, co-creation of value with the customer and customer orientation are the underlying factors affecting the customers' mental image of the store. This mental image affects the branding strategy and internal branding of the store. Of course, it should be kept in mind that the store's social responsibility plays an intervening role in this regard, and the store's marketing mix also provides background conditions. Through branding strategy and internal branding, behavioral consequences such as customer satisfaction, loyalty and trust can be achieved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تصویر ذهنی مشتریان / ارزش ویژه برند / فروشگاههایپراستار / روش داده بنیاد / رویکرد آمیخته
نویسندگان مقاله
مریم خسروی |
دانشجوی دکترا، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الهام فریدچهر |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نادر غریب نواز |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
محمد احمدی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، مرکز تهران، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_711303_d29ace527f9cfe710ab145644a0bd07c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات