این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۲۰، صفحات ۲۳۷-۲۵۲
عنوان فارسی
تأثیرگذرگاهعابرپیاده برجستهی سنگ فرش بر آرام سازی و ایمنی ترافیک
چکیده فارسی مقاله
پیادهروی مؤثرترین گزینه حملونقل پایدار درونشهری به شمار میآید. بااینحال شمار بالای تصادفات عابرین پیاده هنگام عبور آنان از عرض خیابان رخ میدهد. با توجه به استفاده از
گذرگاه عابر پیاده
بـه عنوان یکی از ابزارهای کنترل و آرامسازی ترافیک،
این پژوهش به بررسی
تأثیرگذرگاه عابرپیاده برجستهی سنگفرش بر آرامسازی و ایمنی ترافیک
پرداخته است.
ا
ین پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی-همبستگی
بود. داده
های مربوط به متغیرهای سرعت وسایل نقلیه قبل و بعد از
گذرگاهعابرپیاده
، نوع وسیله نقلیه، سن و جنسیت راننده با دوربینهای سرعتسنج و پرسشنامه گردآوری شد. جامعه آماری کلیه رانندگان عبوری از خیابان
های شریانی اصلی و فرعی شهر تهران بود. با توجه به نامحدود بودن جامعه، حجم نمونه 384 نفر طبق جدول مورگان مشخص و از نمونهگیری در دسترس بهره برداری شد. تجزیه و تحلیل دادهها با آزمونهای همبستگی پیرسون
و
t
وابسته توسط نرم
افزار
SPSS22
استفاده شد.
گذرگاهعابرپیاده
تأثیر معنیداری بر
کاهش
سرعت وسایل نقلیه در معابر شریانی اصلی و فرعی دارد.
کاهش سرعت متوسط در فاصله 250 متری
گذرگاهعابرپیاده
ی برجسته
در خیابان اصلی و فرعی به ترتیب
7/52 و 7/31 کیلومتر برساعت و در فاصله 100 متری بهترتیب 2/20 و 5/24 کیلومتر برساعت بود. همچنین کاهش سرعت متوسط در فاصله 250 متری
گذرگاهعابرپیاده
ی همسطح در خیابان شریانی اصلی و فرعی بهترتیب 6/26و 5/18 کیلومتر برساعت و در فاصله 100 متری بهترتیب 8/8 و 1/12 کیلومتر برساعت بود.
تأثیر
گذرگاهعابرپیادهی
برجسته
در معابر شریانی اصلی در آرامسازی و افزایش ایمنی ترافیک نسبت به سایر گذرگاهها از بیشترین
تأثیر(70 درصد)
برخوردار بود، ضمن اینکه
گذرگاه عابر پیاده
ی همسطح
درخیابانهای شریانی فرعی
نسبت به سایر
گذرگاههای عابرپیاده
، کمترین
تأثیر
(4/34 درصد) را
در آرامسازی و افزایش ایمنی ترافیک
دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آرامسازی ترافیک،ایمنی ترافیک،خیابان شریانی اصلی و فرعی،گذرگاه عابر پیادهی برجسته،گذرگاه عابر پیادهی همسطح،
عنوان انگلیسی
The effect of a prominent pedestrian crossing and cobblestones on traffic calming and safety
چکیده انگلیسی مقاله
Walking is the most effective option of sustainable transportation in the city. Considering the use of the pedestrian crossing as one of the means of controlling and calming the traffic, this research has investigated the effect of the raised pedestrian crossing on the calming and safety of the traffic. This research was applied in terms of purpose in terms of nature. Data related to vehicle speed variables pedestrian crossing the statistical population was all drivers passing through the main and secondary arterial streets of Tehran. Due to the unlimited nature of the population,
the sample size of 384 people was determined according to Morgan's table and available sampling was used. Data analysis was done with Pearson correlation and dependent t tests by SPSS22 software. The pedestrian crossing has a significant effect on reducing the speed of vehicles in the main and secondary arterial roads. The average speed reduction was 52.7 and 31.7 km per hour at the distance of 250 meters from the pedestrian crossing on the main and side streets, respectively, and at a distance of 100 meters, it was 20.2 and 24.5 km per hour, respectively. The effect of the prominent pedestrian crossing on the main arterial roads in calming and increasing traffic safety compared to other crossings had the greatest effect (70%), while the level pedestrian crossing on the street Compared to other pedestrian crossings, secondary arterials have the least effect (34.4%) in calming and increasing traffic safety.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آرامسازی ترافیک,ایمنی ترافیک,خیابان شریانی اصلی و فرعی,گذرگاه عابر پیادهی برجسته,گذرگاه عابر پیادهی همسطح
نویسندگان مقاله
اسماعیل احسانپور |
دانشجوی دکتری، گروه علوم پایه و مهندسی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_181366_505bbec0dd0f371a3b3cd6b7a5a046c1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات