این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۱، شماره ۱۱۷، صفحات ۱۰۷-۱۱۸
عنوان فارسی
بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر عمر مفید روسازی جاده های برون شهری با رویکرد سلسله مراتبی فازی (مورد مطالعه: محور شیراز – قائمیه)
چکیده فارسی مقاله
امروزه افزایش عمر سرویس دهی مفید، دوام پذیری و نگهداری روسازی جاده ها مسائل مهم تحقیقی متخصصین و متولیان این زمینه هست. هدف از این تحقیق بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر عمر مفید روسازی جاده های برون شهری با رویکرد سلسله مراتبی فازی برای مسیر قائمیه – شیراز بود. روش انجام تحقیق به لحاظ اجرا توصیفی- پیمایشی و به لحاظ هدف از نوع تحقیق کاربردی بود که بصورت پرسشنامه وکمّی انجام شد. بدلیل اینکه موضوع تحقیق حاضر یک موضوع خاص در زمینه راهسازی (مهندسی و جاده) بود، نمونه گیری غیراحتمالی از نوع قضاوتی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 12 خبره شامل متخصصان و مهندسان حوزه راهسازی در استان فارس بود و روش تحلیل سلسله مراتبی فازی برای اولویت بندی عوامل موثر استفاده شد. نتایج عوامل مؤثر بر عمر مفید روسازی جاده های برون شهری نشان داد که نوع قیر و مصالح مورد استفاده، پیمانکار، تجهیزات و ماشین آلات راهسازی، آب و هوا و نوع خودروهای تردد کننده بترتیب رتبه های اول تا پنجم عوامل مؤثر بر عمر مفید روسازی جاده های برون شهری را در راه قائمیه - شیرازبودند. که پیشنهاداتی کاربردی جهت عمر مفید روسازی جاده های برون شهری برای مسیر قائمیه - شیراز ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عمر سرویس دهی مفید، دوام پذیری، نگهداری، روسازی راه، جاده برون شهری،
عنوان انگلیسی
Investigating and Prioritizing Factors Affecting the Useful Service Life of Suburban Road Pavements with a Fuzzy Hierarchical Approach (Case Study: Shiraz- Ghaemieh Road)
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, increasing useful service life, durability and maintenance of road pavements are important research issues of experts and trustees in this field. The purpose of this research is to investigate and prioritize the factors affecting the useful life of suburban road pavements with a fuzzy hierarchical approach for the Ghaemieh -Shiraz route. The research method was descriptive-survey in terms of execution and applied research in terms of purpose, which was done in the form of a questionnaire and quantitative. Due to the fact that the topic of this research was a specific topic in the field of road construction (engineering and roads), non-probability sampling was a judgmental type. The statistical population of the research included 12 experts, including specialists and engineers in the field of road construction in Fars province, and the fuzzy hierarchical analysis method was used to prioritize the effective factors. The results of factors affecting the service life of suburban road pavements showed that the type of bitumen and materials used, contractor, road construction equipment and machinery, weather and the type of traffic vehicles ranked first to fifth in the order of factors affecting the service life of road pavements. They were in suburban areas on the road from Ghaemieh to Shiraz, that practical suggestions for the useful service life of suburban road pavements for Ghaemieh -Shiraz route were presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
عمر سرویس دهی مفید, دوام پذیری, نگهداری, روسازی راه, جاده برون شهری
نویسندگان مقاله
سید یعقوب ذوالفقاری فر |
استادیار، گروه مهندسى عمران، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامى، یاسوج، ایران
نوید شنبدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامى، یاسوج، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_172595_334b6f731359b42891b7d2c4bf8cc0ce.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات