این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فیزیولوژی ورزشی
، جلد ۱۵، شماره ۶۰، صفحات ۵۵-۷۰
عنوان فارسی
بازنگری در آزمون عملی رشته علوم ورزشی و ارائه شیوه جدید محاسبه نمره نهایی آزمون
چکیده فارسی مقاله
اهداف: با توجه به پژوهش انجام شده و ارزیابی نمرات آزمون عملی بیش از 60 هزار داوطلب طی سال 84 تا 96، مشخص گردید که نیاز است فرمول و ضرایب محاسباتی نمره کل آزمون عملی مورد ارزیابی و بازبینی مجدد قرار گیرد تا میزان حساسیت آزمون و متعاقباً توان آن در تمایز بین داوطلبان قوی و ضعیف در آزمون بیشتر شود.
مواد و روش ها: بر اساس اهداف طرح و به منظور بررسی همبستگی بین نمرات دروس عملی دانشجویان کارشناسی و مفاد آزمون عملی برگزار شده، از 3 دانشگاه مازندران، شهید رجایی و شیراز که مجری دوره کارشناسی روزانه رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی هستند کارنامه دانشجویان فارغ التحصیل گرفته شد و در نهایت 149 آزمودنی خانم و 135 آزمودنی آقا در گروه نمونه این تحقیق قرار گرفتند.
یافته ها: نتایج نشان داد که پسران آزمودنی بررسی شده در این پژوهش دارای نمرات بهتری در معدل دروس عملی بوده اند. در بررسی انجام شده توسط رگرسیون خطی مشخص شد آزمون عملی توانایی پیش بینی معنادار معدل دروس عملی را در دوره کارشناسی داشته و همچنین مشخص گردید که به جز 4 آیتم از کل مفاد آزمون عملی، سایر مفاد آزمون، همبستگی معناداری با معدل دروس عملی دوره کارشناسی دختران و پسران دارند.
نتیجه گیری: بر اساس یافته های حاصل از این پژوهش در مجموع آزمون عملی رشته تربیت بدنی همبستگی معنی داری با نمرات دروس عملی پذیرفته شدگان رشته تربیت بدنی در مقطع لیسانس دانشگاه های دولتی دارد
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمون عملی، داوطلبان رشته تربیت بدنی، فرمول محاسباتی نمره نهایی، بازنگری،
عنوان انگلیسی
Revising of the physical education entrance exam a
چکیده انگلیسی مقاله
According to the research conducted of physical education and sports science entrance exam for more than 60 thousand candidates during the years 84-96, it was determined that the formula and calculation coefficients of the total score of the practical test need to be re-evaluated and revised in order to increase the sensitivity of the test and subsequently its power to differentiate between strong and weak candidates in the test,
Based on the goals of the plan and in order to check the correlation between the scores of the undergraduate students' practical courses and the contents of the practical exam, the transcripts of the graduated students were taken from 3 universities of Mazandaran, Shahid Rajaei and Shiraz, which conduct undergraduate courses in the field of physical education and sports sciences. Finally, 149 female subjects and 135 male subjects were included in the sample group of this research.
Results: The results showed that the boys of the subjects examined in this research had better grades in practical courses. In the investigation conducted by linear regression, it was found that the practical test courses had the ability to significantly predict the grade point average of the practical courses in the undergraduate course and it was also found that except for 4 items of the total practical test contents,
Based on the findings of this research, the practical entrance test of physical education has a significant correlation with the grades of the practical courses of the undergraduates of physical education in public universities .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آزمون عملی, داوطلبان رشته تربیت بدنی, فرمول محاسباتی نمره نهایی, بازنگری
نویسندگان مقاله
محمد شریعت زاده |
دانشیار، گروه فعالیت بدنی و تندرستی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران
علی کاشی |
دانشیار، گروه رفتار حرکتی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران.
انوشیروان کاظم نژاد |
استاد، گروه آمار زیستی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
زهره برهانی کاخکی |
استادیار، گروه آموزشی تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
زهرا سرلک |
استادیار فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد خدا بنده، زنجان. ایران.
هادی روحانی |
دانشیار، گروه فعالیت بدنی و تندرستی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://spj.ssrc.ac.ir/article_4182_0a54869abf2a58cfbbe9406534cbaaf8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات