این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۹-۴۱
عنوان فارسی
ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی صنعت بانکداری کشور با استفاده از روش شناسی پژوهش آمیخته
چکیده فارسی مقاله
این مقاله با هدف ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی در صنعت بانکداری ایران و با استفاده از روش شناسی پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) موردتحلیل قرا گرفته است. ازاین رو پس از سنخ شناسی مدلهای کسب وکار خدمات مالی ضمن انجام مصاحبه با تعداد 10 نفر از خبرگان و مدیران صنعت بانکداری کشور در سطوح مختلف طی مرحله کیفی، داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شده وپرسشنامهای طراحی گردیده که مبنای پژوهش کمی قرار گرفته است. پس از گردآوری داده های کمی و تحلیل آن ها با استفاده از نرم افزار SPSSنسخه 20 و با استفاده از روش های آماری توصیفی و آمار استنباطی، مدل نهایی تحقیق استخراج گردیده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که مدل کسب و کار الکترونیکی صنعت بانکداری در برگیرنده 4 بعد اصلیارزش ارائه شده، مشتریان، تأمین کنندگان و مدیریت مالی است و در مجموع مؤلفه های اصلی در قالب 10 مقوله اصلی (محصول/خدمات، مشتریان هدف، کانال توزیع، وفاداری مشتریان، بیمه، منابع و شایستگیها، شبکه همکاری یا شرکا،ساختار هزینه، ساختار درآمد و واسطههای الکترونیکی) طبقه بندی گردیده است. در انتها پیشنهادات تحقیقاتی و سیاستی، متناسب با قلمرو و مقولات احصایی در هر یک از محورهای مورد بررسی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presentation of an E-Business Model for Banking Industry in Iran Using the Mixed Research Methodology
چکیده انگلیسی مقاله
This paper is aimed at proposing an appropriate e-business model for banking industry of Iran using mixed research (qualitative -quantitative) methodology. For this purpose, after examining e-business models for financial services we conducted interviews with 10 experts and managers in the banking industry of the country at various levels during the qualitative phase, meanwhile the obtained data was analyzed using qualitative content analysis and a questionnaire was prepared and used as the basis of quantitative phase of study. The quantitative data was collected and analyzed using SPSS 20 and then by means of descriptive and inferential statistics, the final model of the research was determined. The results of the research show that the proposed e-business model for banking industry is comprised of four main dimensions including: provided value, customers, suppliers and financial management. Generally speaking, the main components were classified as 10 main categories, i.e. product/service, target customers, distribution channels, customer loyalty, insurance, resources and competencies, cooperation network or partners, cost structure, revenue structure and electronic intermediaries. At the end, as per the obtained issues and scope, some policy and research proposals are presented. the novelty of this paper is mentioned in body of studyKeywords: E-business model, Financial services, E-banking, Mixed research method
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهران رضوانی |
دانشیار گروه کارآفرینی سازمانی،دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد اصلاحی |
کارشناس ارشد مدیریت کارافرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_16210_d27ec5a83d078a47bde787f3bbe6fe5b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-322318.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات