این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۲۹-۱۵۲
عنوان فارسی
طراحی مدل ارتقای کیفیت خدمات در مراکز آماری (مورد مطالعه : مرکزآمارایران)
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش ارائۀ مدلی برای بهبود کیفیت خدمات آماری بر پایۀ حوزههای نظامآماری، محیطسازمانی، فرایندهای آماری و خروجیهای آماری چارچوب ملی تضمین کیفیت آماری است. پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی-تحلیلی است. جامعۀ آماری شامل دوجامعۀ کارشناسان مرکزآمارایران وکاربران آمار است که از روش نمونهگیری تصادفی ساده تعیین شد. دادهها با دو پرسشنامه مجزا جمعآوری و مدل مفهومی پژوهش براساس ارتباط عوامل مؤثر بر ارتقای کیفیت خدمات آماری تعریف شد. پایایی پرسشنامهها با محاسبه مقدارآلفای کرونباخ اندازهگیری شد و با استفاده از مدلسازی مسیری- ساختاری و نرمافزارSmartPLS3 برای دوجامعه، پس از ترسیم مدل، روایی همگرا و واگرا و آزمونهای دو مدل اجرا و سئوالات و فرضیههای پژوهش بررسی شد. نتیجه تحقیق حاکی از آن است که در در مدل تولید کننده آمار و نیز کاربران آمار متغیرهای مشاهده پذیر مرتبط با بارهای عاملی در تمام سازه ها خوب ارزیابی می شود. در انتها محقق بااستفاده از نتایج حاصل ، برآن شد تا بر اساس شدت تاثیر شکاف بین کیفیت خدمت ارائه شده توسط تولید کننده و کیفیت خدمت دریافت شده توسط کاربر آمار مدل پیشنهادی با عنوان " مدل تحلیلی کیفیت خدمات آماری(عادل آذر، عباسی 1394) را ارائه نماید و پیشنهادهایی نیز برای بهبود و عملکرد تولید کننده آمار و نیز کاربران آمار با توجه به نوع و شدت ارتباط عوامل موثر بر ارتقای کیفیت آمار ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing a Model to Improve the Quality of Services in Statistical Agencies (Case Study: Statistical Center of Iran)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to provide a model for improving the quality of statistical services based on the areas of Statistical system, organizational environment, statistical processes and statistical outputs national framework statistical quality assurance. Research has functional purpose, and descriptive and analytical method. The population consisted of two community Statistical Center of Iran experts and users that simple random sampling method was determined. Data collected by two different questionnaires and conceptual research model based on relations of factors affecting the quality of statistical services was defined. The reliability of the questionnaire was measured by calculating Cronbach alpha using path-structural modeling and software SmartPLS3 for the two communities, after drawing model, convergent and divergent validity of tests and questions and Hypothesis of two models was conducted. Results showed that both models have good quality and visible variables affect factor loadings on Structures with different intensity. Finally, the researcher using the results, decided to present model as "analytical model quality statistical service (Adel azar, Abbasi 1394) based on severe impact on the gap between the quality of service provided by the manufacturer and the quality of service received by the data user and proposals to improve the performance of statistics manufacturer and data users according to the type and severity of factors affecting the quality of statistics were presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید عباسی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
عادل آذر |
استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
خلیل سعیدی |
استادیار ، دانشکده مدیریت و حسابداری ، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_16215_2dde24323f460a97738574dd4446dfe0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-322323.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات