این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۸۹-۲۱۰
عنوان فارسی
ارتقاء عملکرد نوآورانه کسب و کار
چکیده فارسی مقاله
بررسی تاثیر جو و ساختار سازمانی بر عملکرد نوآوری با توجه به نقش میانجی مدیریت دانش و تعامل اجتماعی چکیدهامروزه شناسایی زیرساخت های لازم برای مدیریت موثر دانش و ایجاد نوآوری در سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در پژوهش های گذشته زیرساخت ها را بصورت مجزا مورد مطالعه قرار داده اند اما در این پژوهش تلاش شده است تا با مدلی جامع تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم جو و ساختارسازمانی بر عملکرد نوآوری با توجه به نقش میانجی مدیریت دانش و تعامل اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه در نمونه ای 140نفری از کارکنان واحد بازاریابی و فروش شرکت شاتل شهر تهران با نمونه تصادفی ساده صورت پذیرفته است. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و ابزار مورداستفاده پرسشنامه میباشد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرمافزار لیزرل، استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان داد که ساختار سازمانی بر تعامل اجتماعی و جو سازمانی بر مدیریت دانش و تعامل اجتماعی بر عملکرد نوآوری تاثیر مثبت و معناداری داشته است، اما متغیرهای ساختار سازمانی و تعامل اجتماعی بر مدیریت دانش، جو سازمانی بر تعامل اجتماعی و مدیریت دانش بر عملکرد نوآورانه نتوانسته اند تاثیر مستقیم و معناداری بگذارند.کلمات کلیدی: تعامل اجتماعی، جو سازمانی، ساختار سازمانی، مدیریت دانش، عملکرد نوآورانه
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Promotion of Business Innovative Performance
چکیده انگلیسی مقاله
The effect of the climate and organizational structure on innovation performance considering the mediation role of the knowledge management and social interactionAbstract Identifying the necessary infrastructures for an effective management of knowledge and making innovations in organizations are of the paramount importance. In previous investigations, infrastructures have been studied in isolation from other factors, but it has been tried in this research to survey and analyze the direct and indirect impact of the climate and organizational structure on innovation performance considering the mediation of knowledge management and social interaction, through a comprehensive model. interaction in affecting leadership style & organizational climate on knowledge management . this study has been done as a sample of 140 selling and marketing unit employers of the shuttle corporation in the Tehran. the descriptive- survey research is management type & used tools is questionnaire . we used of SEM by lisrel software data analysis. The result of the research showed that knowledge management and social reaction as it should not played the role of mediating. The result of the research showed that organizational structure on social interaction and the organizational climate on knowledge management, and social interaction on innovative performance had a positive and meaningful impact, but the rest of the hypothesis were rejected.Keywords: social interaction, organizational climate, organizational structure, knowledge management, innovation performance
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا یزدانی |
استادیار ، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نادر سیدامیری | سیدامیری
استادیار، گروه کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علیرضا کاملی |
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_16219_5cc05fc9040d35d433350c4170f3377c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-322326.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات