این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
Health Education and Health Promotion
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۱۰۰۱-۱۰۱۵
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comparing Student-Centered Teaching Methods in Virtual Education: Interactive Lectures vs. Jigsaw Puzzles
چکیده انگلیسی مقاله
Aims
: This study compared two innovative teaching methods for surgical technology education in the virtual environment: interactive online lecture-based (IOLB) versus online jigsaw puzzle-based (OJPB) instruction.
Methods
: A quasi-experimental pre-post single group design was utilized with 42 undergraduate surgical technology students at the Alborz University of Medical Sciences. Topics in a general surgical technology module were divided into two sections and taught by IOLB and OJPB methods. Learning and retention were assessed using 40-item multiple choice pre-posttests. Academic
enthusiasm
was evaluated using a standard 15-item questionnaire.
Results
: Participants averaged 20.26 ± 0.63 years old with a GPA of 16.43 ± 0.94. The IOLB group demonstrated significantly higher learning gains than the OJPB group (p = 0.02, z = -2.20, d = 3.41). No significant between-group differences emerged in retention (p = 0.95, t = 0.05, d = 0.013). For
Academic enthusiasm
IOLB showed higher behavioral engagement versus OJPB (p = 0.005, t = 2.87), but no other differences.
Conclusion
: Interactive online lectures led to superior learning outcomes, supporting transitioning traditional techniques online with interactivity. However, virtual jigsaw puzzles showed weaker educational effects, potentially due to coordination challenges
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Interactive lecture,Virtual education,Jigsaw puzzle,COVID-19,Motivation
نویسندگان مقاله
| L. Sadati
| F. Edalattalab
| Z. Nouri khaneghah
| S. Karami
| M. Khalilnejad
| R. Abjar
نشانی اینترنتی
http://hehp.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-82392-1&slc_lang=en&sid=5
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات