این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۴۳-۶۶
عنوان فارسی
آسیبشناسی اجرای آزمون الکترونیکی در دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این تحقیق آسیبشناسی برگزاری آزمونهای الکترونیکی دانشگاه پیام نور است که به روش تحقیق توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق، همه کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال 1393 بوده است. از میان جامعه آماری مذکور به روش خوشهای و هدفمند 340 نفر از دانشجویان و 120 نفر از کارکنان مرتبط با برگزاری آزمونهای الکترونیکی انتخاب شدند. ابزار گرداوری دادهها، دو پرسشنامه محققساخته شامل گویههایی در مورد جنبههای مختلف آزمون الکترونیکی بود. دادهها با نرمافزار اس پی اس اس و با اعمال روشهای آماری تی تکگروهی و فریدمن، تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آسیبهای اجرای آزمون الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان به ترتیب شامل؛ آموزش و راهنمایی دانشجویان، نگرش دانشجویان، محتوای آزمون، پاسخگویی مسئولان برگزاری، بازخورد سریع، دقیق و مفید، فضای فیزیکی اجرای آزمون، مسائل فنی سختافزاری و نرمافزاری است. همچنین از دیدگاه کارکنان، آسیبها به ترتیب شامل؛ فضای فیزیکی اجرای آزمون، سواد دیجیتالی دانشجویان، نگرش کارکنان، هزینههای اجرا، هماهنگی و برنامهریزی در اجرا، مسائل حقوقی، انگیزش کارکنان، مسائل فنی آزمون، بازخورد، آشنایی کارکنان با آزمون، نظارت بر اجرا و مسائل امنیتی بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Pathology of Electronic Tests in Payame Noor University
چکیده انگلیسی مقاله
The main objective of the present research was to conduct a pathological study of electronic tests in Payame Noor University based on the descriptive-survey research method. The population included all Payame Noor University practitioners and students in 2014. Samples were selected by Cluster and purposive sampling of 340 students and 120 employees related to electronic tests. Data collection tools included two researcher-made questionnaires consisting of statements about various aspects of electronic tests. Data were analyzed using SPSS software by one-sample t-test and Friedman test x. Results show that problems from students’ point of view are respectively as follows: "Students Training and guidance", "Students’ Attitude", "Test Content", "Authorities’ Accountability", "Fast, Accurate, and Useful Feedback," "The physical Space of the Test", "Technical Issues of Hardware and Software". And the problems from practitioners’ perspective are: "The Physical Space of the Test", "Digital Literacy of Students", "Staffs’ Attitude", " Running Costs of the Test", "Coordination and Planning in Implementation", "Legal Issues", " Motivating Employees", " Technical Issues", "Feedback'', “ Staffs’ Familiarity with the Test ","Supervising the implementation process", "Security Affairs ".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمداله حبیبی |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_24366_cf8b997d572cb45734f57db4114baac1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-323530.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات