این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۶۷-۸۸
عنوان فارسی
ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل هدپرف
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای پژوهش حاضر، ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل هدپرف از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث گردآوری دادهها توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه، شامل 2454 نفر بود. حجم نمونه با روش تصادفی طبقهای نسبتی و با استفاده از جدول مورگان به تعداد 332 نفرتعیین شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه کیفیت خدمات هدپرف بوده و روایی آن با روش اعتبار محتوا تأیید شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه شد. نتایج مرتبط با فرضیههای پژوهش گویای این بودند که در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی شکاف منفی وجود دارد. بین وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان تفاوت معنیداری وجود دارد و در اولویتبندی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی از نظر دانشجویان، بُعد عوامل تحصیلی دارای بالاترین و بُعد عوامل غیر تحصیلی دارای پایینترین درجه اهمیت بودند. بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد میشود از نظرات سازنده دانشجویان در مراحل مختلف برنامهریزی، طراحی، ارائه و ارزیابی خدمات آموزشی بیشتر استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Assessment of the Educational Services Quality Based on HEDPERF Model in Urmia University
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to assess the quality of educational services based on HEDPERF Model in Urmia University. In terms of purpose, the present study is functional and, in terms of data collection ,descriptive. The population consists of Urmia University graduate students including 2454 people. The sample size was determined using stratified random sampling and a Morgan table including 332 people. The research tool was a HEDPERF service quality questionnaire; its validity was confirmed by content validity and its reliability was calculated to be 0/89 using Cronbach's alpha coefficient. The results showed that there is a negative gap in all aspects of educational services quality. In between, from the students’ point of view, there are significant differences between the status quo and the desirable status and also in prioritizing the dimensions of the quality of educational services; educational factors have the highest priority and non-academic factors have with the lowest degree of importance. Based on the results obtained, it is suggested to use students constructive comments in various stages of planning, design, delivery and evaluation of educational services more.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن قلاوندی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
فرشید اشرفی سلیم کندی | ashrafi salimkandi
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
کیوان آقازاده |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_24367_15b7e4a9324bb96eadaa6fcdcc82c599.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-323531.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات