این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۱۲، شماره ۴۴، صفحات ۴۸۱-۵۱۲

عنوان فارسی ارائۀ الگوی تبیین سکوت سازمانی در سازمانهای آموزشی با رویکرد آمیختۀ اکتشافی مورد مطالعه: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های کلیدی حاصل از تجارب کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) از سکوت سازمانی و ارائۀ الگوی مفهومی آن مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری، بر مبنای رویکرد آمیختۀ اکتشافی و طراحی مدل بود. روش: در این پژوهش، روش آمیخته به کار گرفته شد؛ در بخش کیفی، از روش پدیدارشناسی و در بخش کمّی از روش توصیفی، همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری استفاده شد. جامعۀ آماری پژوهش در بخش کیفی، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) بود که در بخش کیفی، با روش تمایز حداکثری، مشارکت‌کنندگان در پژوهش انتخاب شدند و پس از انجام 20 مصاحبه، اشباع حاصل شد. به منظور بررسی روایی داده‌های کیفی، از روایی سازه، بیرونی، توصیفی و تفسیری لینکلن و گوبا و به منظور بررسی قابلیت اعتماد، از رویکرد سه‌گانۀ رائو و پری استفاده شد. یافته‌ها: عوامل سکوت سازمانی در چهار مقولۀ اصلی عوامل فردی، عوامل سازمانی، عوامل گروهی و عوامل فرهنگی طبقه‌بندی شدند و پیامدهای حاصل از سکوت سازمانی در دو طبقۀ عوامل سازمانی و عوامل فردی دسته‌بندی شدند. نتیجه‌گیری: تأثیر عوامل تعدیلگر از طریق عوامل سازمانی به پیامدهای سازمانی و تأثیر عوامل تعدیلگر از طریق عوامل گروهی به پیامدهای فردی معنادار نبوده و سازۀ عوامل فردی با مقدار 71/0، بیشترین تأثیر را بر پیامدهای فردی گذاشته بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سکوت سازمانی، عوامل فردی، عوامل سازمانی، عوامل گروهی، عوامل فرهنگی،

عنوان انگلیسی ارائۀ الگوی تبیین سکوت سازمانی در سازمانهای آموزشی با رویکرد آمیختۀ اکتشافی مورد مطالعه: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)
چکیده انگلیسی مقاله هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های کلیدی حاصل از تجارب کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) از سکوت سازمانی و ارائۀ الگوی مفهومی آن مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری، بر مبنای رویکرد آمیختۀ اکتشافی و طراحی مدل بود. روش: در این پژوهش، روش آمیخته به کار گرفته شد؛ در بخش کیفی، از روش پدیدارشناسی و در بخش کمّی از روش توصیفی، همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری استفاده شد. جامعۀ آماری پژوهش در بخش کیفی، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) بود که در بخش کیفی، با روش تمایز حداکثری، مشارکت‌کنندگان در پژوهش انتخاب شدند و پس از انجام 20 مصاحبه، اشباع حاصل شد. به منظور بررسی روایی داده‌های کیفی، از روایی سازه، بیرونی، توصیفی و تفسیری لینکلن و گوبا و به منظور بررسی قابلیت اعتماد، از رویکرد سه‌گانۀ رائو و پری استفاده شد. یافته‌ها: عوامل سکوت سازمانی در چهار مقولۀ اصلی عوامل فردی، عوامل سازمانی، عوامل گروهی و عوامل فرهنگی طبقه‌بندی شدند و پیامدهای حاصل از سکوت سازمانی در دو طبقۀ عوامل سازمانی و عوامل فردی دسته‌بندی شدند. نتیجه‌گیری: تأثیر عوامل تعدیلگر از طریق عوامل سازمانی به پیامدهای سازمانی و تأثیر عوامل تعدیلگر از طریق عوامل گروهی به پیامدهای فردی معنادار نبوده و سازۀ عوامل فردی با مقدار 71/0، بیشترین تأثیر را بر پیامدهای فردی گذاشته بود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سکوت سازمانی, عوامل فردی, عوامل سازمانی, عوامل گروهی, عوامل فرهنگی

نویسندگان مقاله عباس قائدامینی هارونی |
دکترای مدیریت فرهنگی، مدرس مرکز فارسان، ایران

مهرداد صادقی ده‌چشمه |
دکترای مدیریت فرهنگی، استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان). اصفهان، ایران

سمانه کلدانی |
کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان). اصفهان، ایران.

غلامرضا مالکی فارسانی |
دکترای مدیریت فرهنگی، مدرس مرکز هرند. ایران.


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_958_204f16af12bd411870927a25708e4cfc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات